Ik probeer het dan toch maar met een eigen berichtje!
Ik ben Netteke, 26 jaar oud en begin in het najaar aan mijn coschappen voor de studie Geneeskunde. Al langere tijd heb ik de behoefte weer eens ver op reis te gaan, maar helaas lukt het niet mensen te vinden die op hetzelfde moment naar dezelfde regio’s willen of nu geld hebben.
Inmiddels heb ik toch maar gewoon mijn ticket geboekt, omdat je nergens komt als je altijd maar op anderen wacht. Nu vind ik het alleen wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel spannend (bijna niet leuk meer ;)) dus probeer ik toch maar eens hier te kijken of ik een reisgenootje kan vinden.
Ik ben van 26 juni tot 4 augustus in Australië. Ik ga eerst naar Cairns en ga met een tour in 2 weken naar Sydney. Daarna heb ik daar nog 3 weken, die ik wil gebruiken voor Sydney zelf, Melbourne en misschien iets in de omgeving (of desnoods met een binnenlandse vlucht heel ergens anders zoals bv de Outback). Daarna vlieg ik naar Bangkok en ben van plan door Thailand, Cambodja, Vietnam en misschien Laos te trekken in de resterende 5 weken tot 10 september.
Ik heb nog nooit echt gebackpackd en ben nog nooit in deze landen geweest, heb wel rondgereisd in o.a. Amerika en heb een studiereis georganiseerd naar Rusland. Ben dus niet onbekend met reizen maar wel naar dit gebied!
Mijn doel van deze reis is de cultuur ervaren en relaxen. Een beetje toeristische dingen kan best maar niet te veel. Natuurlijk wel de highlights van het land, maar een “authentiek” dorp waar men na 6 uur weer de GSM’s te voorschijnt trekt (bij wijze van), moet ik misschien 2 keer over nadenken. Ik ben iets minder van de avonturen in de natuur, al zal ik hier zeker met iemand anders wel voor openstaan. Verder wil ik sowieso een aantal dagen chillen op een strandje maar ik ben geen zonaanbidder die dagenlang op het strand gaat liggen. Ik wil low-medium budget reizen maar wil geen hele gave dingen hoeven laten voor het geld, en vind het wel okee om op z’n tijd iets meer te betalen voor een lekker bed of de comfortabele bus.
In een reisgenoot zoek ik iemand die misschien ook nog een beetje onzeker is (kunnen we elkaar uit de brand helpen ;)), betrouwbaar, relaxed maar wel gemotiveerd genoeg om voldoende te zien (ipv alleen maar luieren), sociaal, en zelfstandig genoeg dat je ook tegen elkaar kan zeggen “vandaag effe niet (om wat voor reden dan ook), zullen we weer afspreken vanavond/morgen/in de volgende stad”?
Leeftijd boeit me niet zo heel veel, grof gezegd 20-30 maar in het dagelijks leven ga ik ook om met een zeer uitgebreide range aan leeftijden.
Wil jij ook rond eind juni naar de noordoostkust van Australie of kom je juist half juli in Sydney aan? Of ben je juist van plan rond begin augustus naar Thailand te gaan? Dan lijkt het me leuk om te kijken of het klikt zodat we misschien wel een stukje samen kunnen! Anders is ideeen uitwisselen ook altijd leuk.
OVerigens is mijn ticket wel evt nog te wijzigen maar aangezien dit geld kost, ben ik dit niet meteen van plan. Het is wel een optie.
Ik ben benieuwd naar reacties!
Groetjes,
Netteke