Australië Oostkust begin oktober 2014

Hoi allen,

Zoals mijn profielnaam al weergeeft heet ik Stefan en ben 23 jaar oud/jong. Ik heb al jarenlang de ambitie om te gaan reizen in de periode tussen mijn studie en full-time werk. Echter kwam dit allemaal in een stroomversnelling en de banen liggen helaas niet voor het oprapen.

Echter heb ik toch besloten om begin oktober te gaan backpacken aan de oostkust van Australië. Echter ben ik er nog niet helemaal uit of ik dit alleen wil doen of (gedeeltelijk) met een reismaatje. Lijkt me beide een enorm mooie ervaring.

Omdat dit ook voor mij de eerste keer is geeft het toch een bepaalt vertrouwen om de eerste dagen/weken samen met iemand te backpacken. Acclimatiseren aan Australië en samen het land verkennen. Vervolgens kan er worden gekeken of de routes dezelfde kant op gaan of dat we gaan splitsen en beide ons eigen ding gaan doen.

Ik heb al wel een beetje een globale route geselecteerd en activiteiten die ik graag wil doen/zien. Echter is deze volledig flexibel en niks staat vast.

Planning
Qua heenreis ben ik nog niet uit of ik direct vlieg op Cairns of dat ik vlieg op Sydney (paar dagen acclimatiseren) en vervolgens een binnenlandse vlucht richting Cairns. Qua kosten ong. gelijk.

Vervolgens vanuit Cairns naar beneden via Townsville, Sunshine Coast, Brisbane, Gold Coast (Surfers Paradise), Byron Bay, Sydney om uit te komen in Melbourne. (met alle leuke plaatsen tussendoor). Niks staat nog vast en alles kan verschoven worden.

Activiteiten
Qua activiteiten heb ik een aantal favorieten geselecteerd. Ook dit zal wellicht nog veranderen. [li]Whitsundays[li]Fraser Island[]Australian ZOO (of soortgelijk park)[]Surfen aan de gold coast[*]Blue Mountains
[/li]etc.
[/li]
Transport
Qua transport ga ik uit van de greyhound bussen. Reden hiervan is dat het huren van een auto/mobilehome alleen niet voordeliger is. Samen met een reismaat of maten zou het wel voordeliger zijn. Alle opties houd ik dus nog open.

Accomodatie
Voornamelijk hostels en misschien een enkele keer een tent/hotel. Afhankelijk van de activiteiten en vorm van transport.

Datum
Dit allen zou moeten plaatsvinden van begin oktober tot eind november/begin december.

Nogmaals, niks staat vast en ben zeer flexibel in mijn route en activiteiten.
Wellicht bevind jij je in dezelfde situatie? (M/V)
Of kunnen we samen heenreizen of afspreken.

Opties, tips en soortgelijk zijn altijd welkom!
Feel free to reply/PB :slight_smile: