Ik ben Bodil, net 24 jaar en ook ik heb de reiskriebels te pakken. Ik zou erg graag eind 2010 of ergens begin 2011 het vliegtuig willen pakken richting Down Under. Ik wil minimaal 6 maanden weg, met uitloop tot 12 maanden. Australie, Nieuw Zeeland en Fiji komen zeker op het lijstje te staan, maar ook Zuid Oost Azie zit in mijn gedachte.
Of het alleen reizen wordt of dat ik ook wil gaan werken daar ben ik nog niet helemaal uit. Dat zal op den duur blijken uit de lengte van de reis en welke landen ik daarbij wil aan doen.
In het dagelijks leven werk ik fulltime in het vastgoed waar ik het op dit moment erg naar mijn zin heb. Desondanks overheerst het gevoel om een lange reis te gaan maken. Voordat ik ging werken heb ik een tijd gestudeerd en heb ik een aantal maanden in Oostenrijk en Spanje gewerkt. Ik heb de afgelopen 2 jaar, 3 mooie reizen mogen maken. In 2008 heb ik een 6 weekse roadtrip door West Amerika gemaakt en afgelopen januari ben ik nogmaals 2 weken terug geweest. Afgelopen zomer heb ik met 3 vriendinnen het onbekende van Thailand ontdekt.
Ik ben avontuurlijk, altijd op zoek naar het onbekende, sociaal, makkelijk in de omgaan en iemand met goed gevoel voor humor. Een jaar backpackend de wereld over lijkt mij de ultieme manier van vrijheid.
Omdat er in mijn directe omgeving niemand is die deze stap wil zetten ben ik op zoek naar iemand waarmee ik deze passie kan delen. Of het voor de volledige lengte van de reis is of voor de eerste weken dat maakt mij niet uit.
Heb je dezelfde ideeen, zoek jij ook een reismaatje en spreek mijn oproep jou aan? Dan hoop ik iets van je te horen! Uiteraard sta ik ontzettend open voor ideeen, tips en jou idee bij je wereldreis.
Wie weet gaan wij het onbekende Down Under tegemoet.
Ik las je bericht, en dat klinkt echt super! Zit er zelf ook sterk over na te denken om hetzelfde te gaan doen. Ben net terug van een 3 weekse rondreis door canada! En nu heb echt zoiets van ik wil weer reizen, ik heb ook de kriebels te pakken.
En australie new zeeland en zeker de fiji staan hoog op mijn lijstje. Heb jij ondertussen al meer concrete plannen?
verder ben ik 27 jaar, werkzaam als leraar lichamelijke opvoeding. Verder ben ik erg sportief, en iemand die open staat voor nieuwe dingen!
Las net je bericht en zie dat je net als ik in het dagelijks leven fulltime werkt. Mag ik vragen hoe jij het met je werk regeld om vrij te krijgen??
Of neem je ontslag? Ik speel ook met het idee om voor langere tijd te gaan reizen maar ik heb maar 6 weken vakantie. Heb je misschien tips voor mij??
Hoi Bodil
Leukleuk…je reisplannen. Ik heb zelf ook erg veel zin om te gaan.
Ik heb al wel een vlucht geboekt, die staat op dinsdag 23 november. Dan reis ik met een aantal meiden in 5 weken tijd naar Sydney. Vanaf daar ga ik waarschijnlijk alleen of met andere die ik aldaar leer kennen verder reizen. Dit omdat de andere meiden iets sneller de rest wil zien, en ik heb alle tijd van de wereld. Fiji wil ik ook zeker gaan bezichtigen. misschien idee omdat samen te doen?
Wat is je reisplan precies? Misschien dat we een deel samen kunnen doen?
Wil je ook werken tussendoor?
Lijkt me leuk om elkaars reisplan te horen, misschien dat er iets tussenzit voor het samenreizen.
Gr. Rian