Australie & Nieuw-Zeeland, voorjaar 2008

In het voorjaar van 2008 gaat het er dan eindelijk van komen: lekker backpacken in Australie & Nieuw-Zeeland. De plannen bestaan al een tijdje, maar steeds kwam er weer iets tussen. Maar nu dan toch de knoop doorgehakt, gewoon ontslag genomen en besloten om op pad te gaan. Mijn vrienden zijn druk bezig met carriere maken & settlen, dus een leuke reisgenoot is welkom!

Even wat over mezelf: ik ben 27, woon in Eindhoven en werk (nog) als eindredacteur van een tijdschrift. Door persoonlijke verhalen, blogs en tijdschriften & boeken ken ik een aantal mogelijke activiteiten die me geweldig lijken om te doen, maar eigenlijk wil ik gewoon alles meemaken: natuur en cultuur, steden en dorpen, maar ook stappen en chillen.

Spreekt dit je aan, dan hoor ik graag van je!

Groeten,

Joris

He joris,

wanneer ben je dan van plan om te gaan? heb je al een wat duidelijkere datum ipv het voorjaar? Groeten, Merel

Hallo Merel,

Vanaf januari heb ik geen werkverplichtingen meer dus kan ik gaan en staan waar ik wil. Wanneer ik precies wil gaan weet ik nog niet, maar ik denk nu tussen half en eind januari. Wat zijn jouw plannen?

grtz Joris

Hoi,

Mijn plannen gaan pas rond 1 juni beginnen… dus dat is aardig wat later:D

Groetjes

Hé Joris,

Zelf vertrek ik op 2 februari naar Nieuw-Zeeland voor 8 weken. Wellicht kunnen we een deel samen reizen?

Groetjes, Miranda

Hoi!

Ik ben van plan om vanaf begin februari tot half mei eerst 7-8 weken naar Australie te gaan (vanuit Cairns langs de oostkust naar het zuiden, en via de binnenlanden weer terug omhoog) en daarna nog een maandje Nieuw Zeeland erachteraan te plakken (vanuit Auckland naar Christchurch). Wat ben jij precies van plan?? Je kan me mailen via marielke_@hotmail.com!

Groetjes Marielle

Hoi reisgenoten,

3 december vertrek ik van Amsterdam naar Sydney met activity international. op 8 december reis ik alleen door naar Auckland. Hier verblijf ik de maanden december en januari. 2 februari vlieg ik weer terug naar Sydney. De maanden februari/maart wil ik de oostkust verkennen, waar ik eind maart weer terug vlieg naar Sydney. Dan wil ik eind maar met adventure tours het midden reizen van Sydney naar Darwin en 22 april vlieg ik door naar Perth. Hier wil ik in april/mei de oostkust volgen van perth naar Darwin en dan weer terug vliegen naar Sydney.

Zijn er nog hier meer mensen die rond deze tijd 'n stuk van mijn route volgen?

Tip:
januari/februari zijn de beste maanden om nieuw zeeland te bezoeken.
vanaf maart zijn Cairns en Darwin geschikt om te bezoeken ivm het regenseizoen.

Groetjes Lucinda

Hallo Lucinda,

Ik zit in februari/maart ook aan de oostkust. Alleen vertrek ik vanuit Cairns in zuidelijke richting. Ik denk dat jij de omgekeerde route doet? Misschien is het wel gezellig om ergens aan de oostkust te meeten en een bepaald gebied samen te doen? Of om een paar dagen te duiken bij het Great Barrier Reef?

Stuur maar ff een mailtje naar [EMAIL=“marielke_@hotmail.com”]marielke_@hotmail.com als je het leuk vindt!

Groetjes Marielle