Hallo mijn naam is Eva Netten, 19 jaar oud. Over een tijdje wil ik voor langere tijd gaan rondtrekken alleen. Sowieso 1 jaar, maar waarschijnlijk nog langer. Kan dit eigenlijk wel? Soms lees ik nml dat je niet langer dan een jaar ergens mag verblijven?.
Waar ik wil beginnen is in Australie. Ik hoor hier namelijk super verhalen over en omdat ik nog weinig reis ervaring heb lijkt dit mij het beste ivm de redelijk westerse cultuur die daar heerst toch?
Na een beetje ervaring te hebben opgebouwt in aussie als dan “ervaren reiziger” wil ik zuid oost azie aandoen. Welke landen weet ik nog niet ik vind namelijk zo veel landen daar erg boeiend. Hier ben ik me dus nog aan het inverdiepen. Tips altijd welkom natuurlijk;)!,.
Nog wat vragen:
Waar is het beste om te beginnen in Australie? En hoe kan ik dan het beste verder reizen, dat ik op een gegeven moment op een vliegtuig kan stappen richting zuid oost azie?
hi!
Je mag altijd langer dan 1 jaar reizen
Je mag niet altijd langer dan zoveel maand in een bepaald land verblijven.
De verblijfsduur hangt af van het type visum dat je aanvraagt.
Een australisch Working Holiday visum is geldig voor 12 maanden, deze kun je online aanvragen via www.immi.gov.au
ik heb geen verstand van visums in azie en waar je die aanvraagt.
Australie heeft inderdaad een Westerse cultuur en zal daarom een makkelijk begin zijn om wat backpack ervaring op te bouwen:D
Waar je wilt beginnen met je reis in Australie is up to you, het hangt vooral af van de maand waarin je aankomt - bekijk eens een climaat kaart van australie, dan krijg je een aardig idee waar je op welk moment het beste kan zitten.
Iedere Internationale airport in Australie heeft eigenlijks wel vluchten naar Azie, dus dat zal niet zo’n probleem op moeten leveren.
Een zeer goeie tip en niet duur vliegen van Sydney, Melbourne, Perth of Gold Goast met Airasia onwijs goed en zeer goedkoop. www.airasia.com. Dan vlieg je naar Kuala Lumpur.
Wij vliegen nu zelf van Kuala Lumpur naar de Gold Goast voor 2 personen one way 120 euro met extra beenruimte en comfort kit.
Zo kun je goedkoop naar Azie vliegen. Jetstar heeft ook soms mooie aanbieding
website’s zijn