Australie december 2015

Na wat te twijfelen over een bestemming (zo ken je mij ook meteen) heb ik besloten naar Down under te gaan.
Ik wil natuurlijk de typische dingen doen, zoals surfen of duiken op de great barier reef, maar ik wil natuurlijk ook cultuur en de prachtige natuurreserves in Australie zien.
Ik vertrek ergens in december, ligt nog niet vast maar kan bijvoorbeeld van 1-30 december. Ik vlieg op Sydney dus ik zal eerder de Oostkust doen.
Ik heb wel voldoende dingen in mijn hoofd die ik wil zien, maar ben verder ook flexibel en kan “gaan met de flow”.
Verder ben ik 30 jaar, Belg, maar semi -wonende in Amsterdam :slight_smile:

Zijn er nog mensen die gelijkaardige plannen hebben die samen of een deel samen willen reizen?

Grt,
Joni

zou je ook begin januari gaan ? hoelang wil je gaan ? welke dingen had je ingedachten ? hoe wil je reizen (hotels ? hostels?) :slight_smile:

Dag Jo,

Ik ga voor een viertal weken. De reden is dat ik nu nog vrij veel verlof open heb staan, dus heb ik het idee opgevat te wachten tot december om dit op te nemen.
Ik heb verlof aangevraagd van 3-30 december dus dat zal ook de periode zijn dat ik ga, jammer als we elkaar dan missen.

Ik zie mijzelf niet echt een hotel boeken, of het moet die ene uitzonderlijke dag zijn, eerder hostels, airbnb en couchsurfing :slight_smile:
Een nachtje in de open lucht slapen zie ik mij ook nog wel doen :stuck_out_tongue:
Ik heb al op moeilijkere plaatsen gereist dan Australie dus ik verwacht dat dit allemaal vrij vlot moet gaan.
Enkele dingen op mijn lijstje:
Blue Mountains sidney
Daintree Rainforest Cain
The Grampians National Park Melbourne
The Great Barrier Reef
Ayes rock
Fraser Island
Kakadu National Park Darwin

eerder east coast dus

Hoe ik ter plaatse ga reizen weet ik nog niet…binnenlandse vlucht sluit ik niet uit, voor bvb “terug” naar Sydney te gaan op het einde.

http://www.australia.com/content/australia/en/places/blue-mountains/jcr:content/mainParsys/imagewithbutton/mainImageSrc.adapt.1620.medium.jpg

ik heb fraser island , daintree , blue mountains , ayers rock en sydney gedaan

fraser island was echt hoogtepunt , van heel reis viel daintree het meeste tegen eigenlijk , had er meer van verwacht , byron bay is ook bezoekje waard!

Dag Jo,

Frazer Island had ik al van gelezen ja, dat zet ik er dus bij.

Hoelang was je er? Ayers rock vind ik een lastige beslissing omdat het zo ver uit de buurt van de overige steden/parken ligt, voor maar 4 weken wordt dat nipt, maar wat ik lees is dat het echt een must see bestemming is, erg indrukwekkend…

Grt,
Joni

ayers rock is heel mooi maar zeker doorrijden dan naar kings canyon , is nog veel mooier , ik ben 4 weken geweest en kan australie redelijk goed en weet ook de mooie plekjes:) moest je nog wat willen vragen of foto’s zien van mijn reis: FB jo coomans , foto’s kan iedereen bekijken :slight_smile:

Dag Joni,

Leuk om te horen dat we vrijwel dezelfde ideeën hebben!
Nog steeds van plan om te gaan? Ik wil ook in december naar Australië gaan en verder reizen naar de oostkust.
Na december wil in nog tot maart blijven en dan door naar Indonesië. Lijkt me leuk om te beginnen met een reismaatje!

Groetjes,
Sofie

Hey Sofie,

Lijkt mij idd leuk om een reisbuddy te hebben ja! Bij mij is de Oostkust nog steeds het plan, en het staat reeds vast want vliegtuig is geboekt, voor de rest nog niets :wink:
Ik stuur je een pm :slight_smile:

Hee Joni en Sofie,

Onderdeel van mijn wereldreis is een verblijf in Australië van 9 december tot en met 28 januari.
Ik moet zeggen dat het mijn eerste grote reis ooit is, maar ben een vrij makkelijk persoon die houdt van een goede voorbereiding dus zal niet zomaar voor verrassingen komen te staan. Mochten jullie nog niemand hebben en nog iemand zoeken of misschien een 3e persoon erbij wel gezellig vinden hoor ik het graag. Ik land op Sydney en vlieg ook weer vanaf Sydney. De oostkust stond bij mij ook op het lijstje en eventueel een binnenlandse vlucht (bijvoorbeeld vanaf Cairns) is ook geen probleem.

Ik hoor graag van jullie

Groetjes, Rico