au pair/ nanny/ oppas voor zomer 2012

Hoi!,

Voor juni 2012 tot en met augustus 2012 ben ik, tweedejaars pedagogiek student, op zoek naar een leuk gezin in het buitenland. Ik hou van reizen en van kinderen, daarom wil ik deze zomer twee, drie maanden naar het buitenland vertrekken om daar te werken als au pair.

Mijn naam is Iris, ik woon in Amsterdam en ben 19 jaar.
Al lange tijd kriebelt het bij mij om een tijd naar het buitenland te gaan. Het liefst stap ik morgen op het vliegtuig maar dat is vanwege mijn studie niet erg handig. Ik zit op dit moment in het tweede jaar van de opleiding Pedagogiek.

In februari 2013 vertrek ik 5 maanden naar het buitenland om daar stage te lopen. Waar heen precies weet ik nog niet. naar Kaapstad, Australië of een andere mooie bestemming…
Maar van half juni 2012 tot eind augustus 2012 heb ik vakantie en dat lijkt me een mooi moment voor nog een tripje naar het buitenland. Het lijkt me geweldig om deze zomer een paar maanden in het buiteland te werken in een leuk gezin. Waar precies maakt niet uit, als de zon maar schijnt!

Ik ben een sociaal meisje en ik hou van gezelligheid. Verder ben ik netjes en rook ik niet. Binnenkort ga ik afrijden dus deze zomer heb ik mijn rijbewijs.
Ik wil graag als au pair in het buitenland werken omdat ik al van jongs af aan gek ben op kinderen. Ik vind het leuk om dingen met ze te doen en voor ze te zorgen. Samen met oppaskindjes doe ik graag leuke dingen. Sinds mijn tiende pas ik al op en inmiddels heb ik op heel veel verschillende baby’s en kinderen gepast. Afgelopen zomer ben ik 3 weken met een Nederlands gezin op vakantie geweest naar Frankrijk.

Ook door mijn opleiding heb ik veel geleerd over de ontwikkeling en opvoeding van kinderen. Ik heb stage gelopen op een basisschool, bij een buurthuis en op een asielzoekerscentrum.

Ben je opzoek naar een lieve, betrouwbare au pair voor een aantal maanden? Ken je iemand die op zoek is? Of kan je me helpen? Dan hoor ik het graag!

Groetjes Iris:zon:

Hoi Iris,

Wat leuk dat je er aan zit te denken om als au pair aan de slag te gaan. Het is echt een leerrijke ervaring, ik kan het weten :wink: Ik heb 3 maanden als au pair in Australië gewerkt.

Mag ik je op een eerdere post van mij wijzen

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=111609

Mocht je deze nog niet gelezen hebben :wink: Daar staan dingen waar je op moet letten en rekening mee moet houden. Ook staat er een link naar een betrouwbare website waar je (gratis!) je profiel kunt aanmaken en ook (gratis) naar profielen van gastgezinnen kunt kijken en erop reageren. Je kunt op je profiel allerlei criteria opgeven en aan de hand daarvan krijg je de beste matches voorgeschoteld, heel handig.
Ik heb de website zelf ook gebruikt. Maar lees vooral even mijn post goed door en check dan ook zeker de website :slight_smile:

En mocht je vragen hebben sta ik voor je klaar. Succes!

Groetjes
Nathalie

Hoi Iris,

wij zijn een nederlands gezin wonende in Zuid Frankrijk, Antibes. Wij zijn eigenlijk al vanaf april opzoek naar een au pair en ik zie dat jij vanaf juni zoekt. Is dit begin Juni of eind juni?
En zou je het leuk vinden om in Zuid Frankrijk bij een nederlands gezin te komen helpen?
Mail ons dan op : dutchaupair@hotmail.com dan kunnen we bij interesse daar verder praten…
groetjes,
Renate

Hallo Iris,

ben je nog beschikbaar? Wij zijn aan boord van ons schip op zoek naar een leuke nanny / oppas voor onze kinderen van 3 en 1 jaar.

Voor meer info over het schip (www.guldenleeuw.com), voor meer info over het wel en wee aan boord en de periodes kun je ons graag mailen onder info@guldenleeuw.com.

Met vriendelijke groet,

Charissa Töller - Tromp

Bedankt voor jullie reacties, ik heb inmiddels iets gevonden voor deze zomer.
Ik ga 2.5mnd naar Sydney :zon02:

Wat leuk dat je wat gevonden hebt Iris. Maar ik wil je graag vragen: ga je op je working holiday visum naar Australië? Dat hoort namelijk wel, want je mag op een toeristen visum absoluut niet werken!

Hou er wel rekening mee dat je een working holiday visum maar 1 keer kunt krijgen!! Als je dus nog wilt backpacken door Australië, doe het dan meteen nadat je au pair baan is afgelopen of je krijgt die kans nooit meer! Je kunt met een WHV namelijk 1 jaar werken en reizen door heel Australië.

Dus als je terugkomt meteen na je au pair baan kun je nooit meer gaan backpacken door Australië. Ik vind het wel even belangrijk om dat te zeggen, want er zijn mensen die dat niet weten.

In ieder geval, succes met de baan! Ik ga deze topic nu sluiten. Als je nog vragen hebt, kun je me altijd een prive berichtje sturen.

Succes en veel plezier en vertel ons zeker hoe het is (gegaan)!

Groetjes