Hallo allemaal,
Ik ben geïnteresseerd om als Au-pair in Brazilië bij voorkeur Rio te werken. Voor de meeste landen ligt de leeftijdgrens tot 30 jaar omdat je tot die leeftijd een visum kan krijgen om te werken als Au-Pair. Hierover heb ik informatie gezocht mbt Brazilië, maar het wordt me niet echt duidelijk. Weet iemand of er een leeftijdsgrens is om als au-pair in Brazilië te werken? Er is geloof ik ook een verschil tussen au-pair en Nanny; voor au-pair krijg je geen werkvergunning (maar een andere) en voor Nanny kun je dat wel aanvragen maar is niet zozeer aan leeftijd verbonden; weet iemand hier meer over? Hoe lastig is het om een Visum voor Nanny te krijgen? Ik heb het ook bij de Braziliaanse ambassade in Rotterdam nagevraagd, maar ze gaven me papieren voor aanvraag werkvisum of vrijwilliger.
Ik ben in het algemeen eigenlijk op zoek naar werk/stage in Rio (bij voorkeur) voor een langere periode (half jr-1 jr) In 2008 en 2011 heb ik vrijwilligerswerk in Rio gedaan (engels lesgeven voor 2 maanden) en dit heeft veel indruk op me gemaakt. Nu wil ik voor langere tijd terug naar Brazilië. Ik zoek een plek met kost&inwoning/vergoeding, ik sta open o.a voor engels les geven, toerisme, Au-pair, Opvanghuizen/kinderdagverblijf!! Heeft iemand hier ervaring mee en of tips? Mijn achtergrond is Maatschappelijk werkster.
Alvast bedankt! Grtz Bella
Hoi Bella,
ik zag onlangs een vraag voor nanny/au pair langskomen op www.workaway.com Bij een gezin in Rio. Misschien staat het er nog op? Je kunt je daar aanmelden als lid voor 15 Eu.p/jr en contacten leggen.
Ikzelf ben nu met een TEFL course bezig hier in NL en wil volgend jaar naar Brasil vertrekken om engelse les te geven. Omdat je schreef dat je Engelse les hebt gegeven in Brasil (waar?) zou ik t op prijs stellen om wat meer info van je horen daarover.Ik spreek nl ook vloeiend portugees. Grtz Nomade Anja