Au-pair gezocht op boerderij in Portugal

Hallo,

Wij zijn een nederlands gezin, sinds 1999 woonachtig in Portugal. We hebben een melkveebedrijf met 120 melkkoeien. Omdat we beiden druk zijn met de werkzaamheden: melken, voeren, veeadministratie en boekhouding zouden we best een au pair kunnen plaatsen om op onze twee dochters te passen. Ze zijn 2 en 4 jaar oud. Naast huishoudelijk werk, is het vooral belangrijk dat de kinderen opgevangen worden. We zoeken een enthousiast, avontuurlijk, creatief persoon die graag en “natuurlijk” met kinderen omgaat. Het buitenleven en het achteraf wonen moeten je zeker aanspreken. Kennis van de Portugese taal is natuurlijk een groot voordeel, bijvoorbeeld om met de knecht of de buren te communiceren, maar voor ons niet noodzakelijk. Overigens spreekt men hier ook vloeiend Spaans! Een rijbewijs is ook belangrijk. We hebben wel stagiaires gehad van de landbouwschool, maar nog geen au-pair.

Groeten,
Familie Brouwer
Vanuit: Elvas, Portugal

Hallo,

bij het lezen van jullie zoekertje was ik aangenaam verrast. Ik ben al zo lang op zoek naar ‘iets’ in Portugal. Ik ben zelf net terug uit Portugal. Heb drie maanden in Beja geleefd en gestudeerd. Ben een beetje verliefd geworden op het land, cultuur en mensen.
Ik ben student lerarenopleiding kleuteronderwijs, studeer volgende maand af. Dus zal geen enkel probleem hebben jullie dochtertjes bezig te houden. Ik weet niet goed wat jullie idee is, maar voor mij zou het enkel gaan om in de maanden juli en augustus au pair te zijn. Ik zou graag nog een voortgezette opleiding doen die start weer in september.
Ik hoop snel iets van jullie te horen.

Groetjes van Kirsten Noëz, Nijlen (België)

Hoi familie Brouwer,

Ik zag jullie oproepje staan en dacht meteen: ‘‘dat is iets voor mij’’.
Ik weet niet of jullie nog steeds op zoek zijn naar een au pair omdat het bericht al gepost is in 2005?
Ik zal kort iets over mezelf vertellen.
Ik ben Lieke, 23 jaar jong en woonachtig in midden-Limburg.
Ik heb veel ervaring met kinderen. Vanaf mijn 14e had ik verschillende oppasadressen. Ook heb ik enkele jaren meegedaan als leiding tijdens Kinder Vakantie Werk. Iets wat ik erg leuk vond.
Toen ben ik begonnen aan de opleiding SPW (sociaal pedagogisch werk).
Hiervoor heb ik stage gelopen op verschillende basisscholen en op een zorgboerderij. Na het behalen van mijn diploma ben ik de opleiding onderwijsassistent gaan volgen. Ook hiervan heb ik mijn diploma behaald.
Toen ben ik naar de PABO gegaan. Ik start over een week in leerjaar 2 van de PABO. Maar ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging.
Even iets anders. Het lijkt me super leuk om als au pair te werken in Portugal. Het land spreekt me heel erg aan. Ik ben ook Portugees aan het leren. In Oktober ga ik met mijn moeder ook nog een week naar Portugal.
Ik wacht graag een reactie af.

Groetjes Lieke

Hallo!

hebben jullie ook extra werkkrachten op de boerderij nodig voor komende zomer? :slight_smile:

Groetjes
Leonie