ATM en simkaart

ATM.
Is er een maximaal aan wat je aan EGP uit een ATM kunt halen?
Verstandig om een flink bedrag op het vliegveld te pinnen?

SIM.
Kan iemand een indicatie geven van wat een sim-kaart kost?
Op het vliegveld kopen?
Vodafone?

Nog tips wat deze twee onderwerpen betreft?

Johan

ATM
Je kunt per dag maximaal 3.000 LE opnemen.
Op alle vliegvelden zijn ATM’s te vinden maar tegenwoordig ook in heel veel hotels.
Voor pinnen buiten Europa moet je aan je bank toestemming verlenen, neem daarvoor even contact op met je bank.

SIM
Je kunt voor 30 LE al een SIM kaartje kopen en daar zit dan ook al wat beltegoed op, meestal zo’n 10 LE.
In Hurghada en Marsa Alam kun je ze op het vliegveld kopen, in Cairo volgens mij nog niet, maar dat weet ik niet zeker.
De 3 grootste providers zijn Vodafone, Mobinil en Etisalat, alle 3 even goed.

1 euro is op dit moment ongeveer 9 LE.

Ik wens je een hele fijne vakantie!

Hartelijke groet uit Luxor,
Miriam

Dankjewel Miriam.

Ik ben net terug. Mijn ervaringen:

Net voor de bankbalies waar je het visum kunt kopen is één pinautomaat (bij de afslag naar transfervluchten). Daar heb ik 2900 LE gehaald, omdat er geen rij was. In de aankomsthal zijn direct links ook een paar ATM’s.
In Luxor probeerde ik bij een ATM voor het Winter Palace een afwijkend bedrag te pinnen, een veelvoud van 200, maar dat lukt niet. Pas toen ik een voorgesteld bedrag (500, 1000, 1500, 2000) koos, kreeg ik geld.

In Cairo is in de aankomsthal helemaal rechts een balie van Vodafone, maar heb geen simkaart gekocht, want twijfelde of ik 'm nodig zou hebben. Uiteindelijk slechts een paar keer met een mobiel van een hotel gebeld of opgebeld, dus was ook niet nodig.

Johan