ik ben van plan om van moskou via mongolie naar peking te gaan.
ik ben altijd bagpacker geweest, dus reis lowbudget.
mijn vraag is, eigen lijk 2:
wat/wanneer is het het goedkoops om te vliegen naar moskou, dan trans-mongolie express naar peing en terug vliegen? (weet iemand hier een prijs van?
2zit ik te denken om van arnhem naar moskou te gaan met trein, daar de transmogolie-express naar peking, iets van 5 dagen peking, en dan met trans-seberie express terug naar moskou.
wie heeft hier ervaring mee en/of heegt tipps…
groet doc
ik ben van plan om van moskou via mongolie naar peking te gaan.
ik ben altijd bagpacker geweest, dus reis lowbudget.
mijn vraag is, eigen lijk 2:
wat/wanneer is het het goedkoops om te vliegen naar moskou, dan trans-mongolie express naar peing en terug vliegen? (weet iemand hier een prijs van?
2zit ik te denken om van arnhem naar moskou te gaan met trein, daar de transmogolie-express naar peking, iets van 5 dagen peking, en dan met trans-seberie express terug naar moskou.
wie heeft hier ervaring mee en/of heegt tipps…
groet doc
nah tijd is het probleem niet, probeer alleen de kosten te drukken, en zo ver als ik nu p[ internet kijk, zie ik niet echt goedkope vluchten van peking naar amsterdam/dusseldorf
500 voor een enkeltje ben je denk ik wel kwijt.
de treinreis kost misschien de helft, maar geloof me 7 dagen in de trein is langs vooral als je de heenweg al in de trein gezeten hebt…
heb nog even de tijd dus…
misschien kom ik nog wel wat tegen mbt vliegtickets.
weet je toevallig ook adressen waar je alles compleet kan boeken? (tickets, visa, etc)
of is beter alles zelf te boeken?
wij zijn naar st petersburg gevlogen voor 120 euro, omdat het goedkoper was dan met de trein naar moskou (ivm het visum voor wit rusland). ik zou ook eigenlijk niet met de trein teruggaan… dat is echt saai en cker rusland nog een x doen… volgens mij was de treinreis duurder dan gewoon rechtstreeks naar beijing vliegen…
en als je wel door mongolie gaat maar je stopt niet, dan mis je echt wat!!
als je trouwens toch heen en weer wilt, zou ik aanraden om de transsib heen te doen en dan terug de transmongolie express dan heb je “alleen maar” het deel vanaf irkutsk tot aan moskou dubbel
thnx, voor je berichtje,
pffff wordt knettergek van dat gepuzzel hoe heen hoe terug, lees al dat je ook 3 a 4 maanden van te voren alles moet boeken. ik ben meer het zwervertype, zie wel wat ik morgen doe en waar en welk land, maar met al die visa gaat niet.
ik heb zeeen van tijd, maar dat gaat hierniet echt op, dus twijfel ik nu al weer of ik cambodja-vietnam-china doe, heen en terug vliegen, hehehhe.