Argentinie

Ik ben van plan om deze zomer anderehalve maan d te gaan reizen door Argentinie. Dat ga ik doen in m’n eentje. Zijn hier misschien wat mensen die wat over Argentinie kunnen vertellen. Is daar een beetje een backpackcultuur? Kan je daar makkelijk ergens een tentje opzetten?

Hoi

Ik woon inmiddels een maand of 6 in Argentinië, na ongeveer 12 jaar in verschillende landen in Zuid Amerika (Bolivia, Honduras, Brazilië), dus daar gaat ie:

Argentinië is waarschijnlijk het land waar je de meeste reizigers uit het land ZELF tegen zult komen. Argentijnen zijn dol op backpacken en kamperen en liften en dergelijke, in de andere landen zijn het meestal alleen buitenlandse toeristen die de nationale parken bezoeken. Maar Argentinië is ook erg populair bij buitenlanders als je daar nog over mocht twijfelen.

Bijna ieder dorp/stad heeft dus ook wel een (gemeentelijke of privé) camping, en in de toeristische gebieden (Patagonië, Salta, de heuvels rond Cordoba) zelfs heel veel. Verder kun je op verschillende plekken vrij kamperen maar wel even navragen vooraf.

Hou er wel rekening mee dat “jouw” zomer “onze” winter is. Laat je dat niet weerhouden van een mooie reis maar kamperen/wandelen kan bemoeilijkt worden door sneeuw of regen.

Voor meer vragen kun je me ook direct schrijven op whitepablo@hotmail.com of kijk op m´n webpage: www.sinfronteras.buildtolearn.net
Groetjes

Hoi Hoi

Argentinie heeft zeker een bakpack-cultuur, al is je periode voor het zuiden niet helemaal het hoogseizoen

Je kunt ook een rondje maken: argentinie. paraguay, foz-iguazu, uruguay . Zie www.coolywooly.nl voor een route. En een tip voor in je rugzak

Gerard