Argentinie rondreis in mei?

Hoi,

M’n vriendin en ik hebben in mei drie weken vakantie en willen nog graag een keer lekker met de rugzak trekken.

Argentinie, ihb Patagonie, staat al heel lang op het verlanglijssie van m’n vriendin, maar nu is mei als ik het goed begrijp niet de ideale reistijd voor een rondreis door Argentinie. Of valt dat wel mee? We kunnen helaas niet met de vakantie schuiven en voorzien dat we de komende jaren weinig tot geen mogelijkheden zullen hebben om er drie weken op uit te trekken.

Graag jullie advies of Patagonie in mei nog wel (of niet) te doen is.

En of een rondreis door Argentinie in mei een prima idee is.

Of wellicht hebben jullie nog suggesties voor een andere aanpak?

Dank!

Groet

Groet

Het is een kwestie van een beetje geluk hebben, maar dan kan je nog hele mooie dagen hebben in mei. Met de prachtige herfstkleuren wordt Patagonie alleen maar mooier. Bijvoorbeeld bij Bariloche waar de bergen donkerrood kleuren van de “lenga” (boomsoort). Ik ben zelf ook nog wel eens in mei in Ushuaia geweest en dat zag er ook bijzonder mooi uit. Maar goed, als het 3 weken regent zal je het een stuk minder kunnen waarderen natuurlijk :slight_smile: Daarnaast zijn enkele excursies niet meer dagelijks en in El Chaltén zal er bijzonder weinig open zijn. Desondanks zou ik het wel doen, maar wellicht combineren met het noordwesten.

Ik ben wat minder enthousiast, in mei zou ik het noorden van Patagonië nog wel meenemen eventueel (Bariloche / Madryn), maar naar het zuiden (El Calafate, Ushuaia) gaan is echt een beetje zonde als je hier in de periode oktober/maart de mooiste dagen hebt en alle excursies kunt maken die je wilt. Ik zou in mei een combinatietrip maken van Midden- en Noord-Argentinië, dus Buenos Aires - Mendoza - Salta - Iguazú en eventueel Bariloche - Madryn.

Suerte, geniet van Argentina,

Jan