Archeologische sites gesloten of open

Hallo kenners,

Eind augustus wil ik op vakantie naar Mexico maar ben benieuwd of er archeologische sites zijn die op het moment gesloten zijn of dat ze gewoon allemaal open zijn. En of je in restaurants ook gewoon kan eten of je alleen afhaalmaaltijden kan meenemen?

Hoop dat iemand wat informatie hierover kan verschaffen. Zit nu te twijfelen of ik mexico wel volledig kan zien. Zo niet vind ik dat wel erg jammer.

Alles is gewoon open.
En wat brengt je op de gedachte dat je niet gewoon kan eten in de restaurants? Hier in mexico kennen ze niet de ww uitkering of de bijstand of welke vorm van financieele steun dan ook dus willen de mensen inkomen hebben zullen ze moeten werken en vaak voor een week loon wat de meeste in Nederland krijgen met een halve dag werken. Dus ga je ergens uit eten en de service vind je prima denk dan eens aan die mensen en geef ze een leuke fooi.

Hi crazypat,

Bedankt voor je reactie. Denk dat elke Nederlander in het buitenland overal een fooi achter laat zelfs al zou je niet overal blij mee zijn.

Ik las overigens op een site over de archelogische sites daar dat er in restaurants half juni alleen nog maar afhaalmaaltijden te krijgen waren vandaar. Ben jezelf woonachtig in Mexico?

Alles is weer gewoon open. En al weer vrij lang. Dus geen zorgen daarom maken.

Ik ben net terug van een rondreis door mexico en ik heb nergens echte problemen gehad met sites die ik wou bezoeken en plaatsen om te eten. Het kan ooit zijn als er meerdere restaurants langs elkaar van de zelfde eigenaar zijn dat er 1 of 2 gesloten zijn (i.v.m weinig toeristen). het voordeel is dan ook dat je mooie foto’s op sites kunt maken zonder allemaal toeristen er op