April-Mei 2008 naar Peru

Hallo mensen!

Ik vlieg 23 April naar Peru voor 3-4 weken? Ik heb alleen vliegtickets gekocht verder heb ik helemaal niks geregeld. Ik denk niet dat het ook nodig is. Ik ben nog nooit naar Zuid Amerika geweest maar ik weet het nu al dat het een bijzondere reis gaat worden.

Het zal handig zijn natuurlijk met mensen contact nemen die rond die tijd naar peru gaan.

Groetjes,
Kadir

Mogelijk vlieg je na aankomst in Lima gelijk door naar Cuzco, Huaraz, enz. Maar zou je in Lima overnachten, dan is het wel verstandig om van te voren te boeken en je eventueel te laten ophalen. Daarvoor zijn vele mogelijkheden. Een ervan is Casa Ana: http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
Tenzij je er veel ervaring mee hebt en behoorlijk Spaans spreekt is het niet verstandig je in Lima na een vermoeiende vliegreis in de armen van de eerste de beste taxi chauffeur te storten.

hahaha…dat lijkt me ook niet verstandig inderdaad. Gelukkig zit ik afentoe met paar Peruaanse mensen chatten afentoe en krijg ik veel tipjes over Peru. En de link die je gestuurd hebt heb ik ook aan hun gestuurd en ze zei dat het niet in het veiligste plekje is van Lima…ik heb paar goede hotels gevonden. ik denk dat ik eerste paar nachten in een goede hotel een beetje bijkomen dan ga ik wel kijken wat ik ga doen

Nou, met die veiligheid valt het enorm mee. Woon al tien jaar in die wijk. Je adviseurs zijn er wellicht nooit geweest. Maar alles moet tenslotte naar Miraflores. Zantvoort in Peru! In ieder geval, ik wens je een goede reis en een plezierig verblijf in Peru toe.

Dank je wel Herman voor je wensen. Ze wonen al 30 jaar in Lima en hun reaktie was over die link zo but that place Breña is not a safe place at all... i dont even know how to get there... there is still backpackers places around here Ik heb geen idee waar Brena is…Maar ik heb al mijn hotel geboekt http://www.losgirasoleshotel.com/home_en.html het ziet er mooi uit en ik denk dat het voor de eerste dagen leuke plekje om te logeren…Dan zie het van zelf…Komt allemaal goed…:):slight_smile:

Bij mij komt Breña nou niet echt over als een heel gevaarlijke plek, hoor. Tja, je moet overal natuurlijk altijd wel een beetje uitkijken, zelfs in Miraflores. Maar het is voor mij bepaald niet een van de delen van Lima die ik standaard oversla.
Maar los daarvan is iedereen natuurlijk vrij om een wijk en een hotel te kiezen die zijn voorkeur heeft.
Veel plezier… enne, ik ken het zelf niet, maar heb altijd goede berichten gehoord over Casa Ana…

Susan

Dank Susan. Zo horen wij ook goede berichten van onze gasten over hun verblijf in Celendin en ik zou graag eens langs komen en door dat interessante deel van Peru reizen, als onze projecten in Lima mij niet zozeer bezig hielden.
En Kadir, … mensen die een oordeel over een wijk uitspreken waarvan ze niet eens weten hoe ze er moeten komen…? Daar hebben we een gezegde voor… onbekend maakt onbemind.

Hey!

Ik ben ook van plan om naar peru te reizen vanaf april. Heb je inmiddels al veel informatie over je reis naar peru kunnen krijgen? Over hotels of eventuele gastgezinnen?

Groetjes carmen

hoi hoi…

je gaat wat eerder naar Zuid Amerika volgens mij…Ik ga naar Peru rond 23 April. en daar ga ik 3.5 week blijven. Ik denk dat ik alleen i n peru blijft. en ik heb geen idee hoe het makkelijk of moeilijk is naar de andere landen te reizen. ik zie het wel. Ik heb wel veel contacten maar ik ga in een hotel blijven. mischien ga ik overdag met hun rond lopen en eten ofzo…maar ik zie het wel…Ik heb een berichtje al gestuurd naar je.

groeten

kadir