Appartement huren in KL? (voor 5 maanden)

In februari (jaja het duurt nog even) ga ik op stage voor mijn studie toerisme. En ik wil heel graag naar Kuala Lumpur. Nu ben ik mij een beetje aan het oriënteren op van alles, maar wat ik niet duidelijk kan vinden is hoe duur een leuk appartementje is in Kuala Lumpur. Dat hangt natuurlijk van heel veel dingen af, maar gewoon, niet te ver buiten het centrum en ook niet midden in het centrum (tenzij dat niet te duur is natuurlijk).

Weet iemand hier wat meer van af? Of goede sites die in kan bekijken? Ik heb wel meerdere gevonden, maar ik heb het idee dat dat te overpriced is.

Alvast bedankt!

Hoi,

Wonen in KL is niet goedkoop. Wat centraal staat is waar je werkgever precies te vinden is. Vandaar kun je het beste nagaan of er een metrolijn langs gaat en vervolgens ga je na of er appartementen te huur zijn in de buurt van zo’n station.

KL is niet heel erg groot; maar qua openbaar vervoer niet zo heel praktisch ingericht. Ik weet niet wat je budget is, maar in het centrum huur je al wel vanaf RM2000 een 2 kamer condo. Het beste is om wat te delen; kun je niet nagaan of er meer studenten toerisme tegelijk naar KL moeten?

Je kunt daarvoor contact leggen met de NL ambassade in KL. Of de Dutch Malaysia business council. Wie weet kun je wel wat delen.

Er worden op zich wel losse kamers verhuurd; maar zo leuk is dat vaak niet.

Buiten het centrum kun je al wel voor RM1200 huren; maar dan heb je vaak een auto nodig. Wij wonen in het centrum (hartje centrum) en betalen meer dan de eerder genoemde bedragen; wij zijn wel weer met zijn tweetjes.

Mocht je meer vragen hebben dan moet je maar even mailen: info@veelzijdigmaleisie.nl

Succes!

Bedankt! Hier heb ik wel veel aan, ik kon nergens dus duidelijke informatie vinden. RM2000 is wel boven mijn budget. Misschien wordt er accomodatie voor mij geregeld… En anders is het denk ik wel handig om uit te zoeken of er andere studenten ook naar KL gaan ja.

Hey,

Ik ben zelf ook stage gaan lopen in Maleisië en wilde op een veilige manier een kamer zoeken.
Dit heb ik gedaan via www.hostelhunting.com omdat die direct reageerde op contact en een plek konden vinden op loopafstand van mijn stageplek.
Je kan hun website even bekijken of je hier een leuke plek ziet voor de prijs die je aanstaat.
Success!

Ruben