Apparatuur/ gereedschap

Hoi,

Wij vertrekken begin augustus voor 3 jaar Aruba. In Nederland maar ik steigerhouten meubelen en wil mijn gereedschap graag meenemen om daar zo af en toe nog te kunnen klussen. ( Afkortzaag, invalcirkelzaag, decupeerzaag, schuurmachine, boormachine). De elektriciteit op Aruba werk natuurlijk wat anders als in NL. Kan iemand mij vertellen of het zin heeft om deze apparatuur mee te brengen of kan ik het beter hier verkopen en op Aruba nieuwe apparatuur aanschaffen? ( of vanuit Amerika)

Tevens zal ik het fijn vinden als iemand mij kan vertellen of ik op Aruba makkelijk aan hout kan komen of dat we een partij uit Nederland mogen/ kunnen invoeren?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.

Groetjes Marike

Als apparatuur werkt op een trafo is het doorgaans geen probleem. Hier hebben we 110V 60 Hz dus je moet zorgen dat jouw uitgangsstroom dit aankan. Een andere optie is zorgen dat je 220V in jouw huis hebt. Dat kan gemakkelijk omdat de airco’ s doorgaans op 220V werken en er dus simpel ergens een stopcontact op 220V gemaakt kan worden. Kosten zijn iets van Afl. 350 per aansluiting dus te overzien. Electrisch gereedschap is hier vrij gemakkelijk te verkrijgen maar als het op is kan het lang duren voordat het weer binnen is, we zitten tenslotte op een eiland.
Hout is hier erg relatief duur want Aruba heeft zelf niets en moet dus alles importeren en het hangt er maar vanaf wat je precies zoekt, daar heb ik geen zicht op. Als je toch verhuist kun je misschien in je container extra hout meenemen, dat zou je aan je verhuizer moeten vragen, want dat zal niet zonder invoerrechten kunnen lijkt me.

1 like

Marike

Woon jij ondertussen dus op Aruba en maak je meubels?
Ik ben benieuwd of je ook in opdracht werkt en wat voor prijzen je hanteert.
Wij wonen nu 3 maanden op eiland en wil ons huis nog wat ‘opleuken’.

Ik hoor graag van je,
Groet

Beste!

Bedankt voor je berichtje.

Inmiddels ben ik inderdaad op Aruba sinds 6 weken en de apparatuur is in bestelling. Hopelijk kan ik volgende week aan de slag.
Ik werk met oud steigerhout en ik maak meubelen in opdracht, zodat ze voldoen aan je wensen. Aan de hand daarvan kan ik een prijsopgave doen.

Waar zit je aan te denken, een bank, tafel, boekenkast/ planken oid?
Je mag me altijd even bellen of mailen. ( 5682136 of marike78@hotmail.com) voor meer infomatie.

Groetjes Marike