Annuleren en visum

Hallo,

ik heb even een vraagje, wij gaan begin februari 2 weken rondreizen in Sri Lanka. Voor het zover is moeten we een visum kopen via de
ETA website. Nu is het zo dat mijn vader ernstig ziek is geworden en niet meer beter kan worden, alles komt dus op “losse schroeven” te staan.
Nu is mijn vraag zal ik toch gewoon een visum aanvragen? Maar als ik moet annuleren moet ik dat dan daar ook doorgeven of is het zo dat als je er geen gebruik van maakt, je dat op een later tijdstip in het jaar weer zonder problemen aan kunt vragen?
Alles is nog erg onzeker en we willen tegen die tijd niet gaan als we zorgen over thuis hebben.

dank jullie voor de info.

groetjes, Monica

Hoi Monica,

Een ETA is geldig 3 of 6 maanden (wisselt een beetje) vanaf afgiftedatum, en gaat dan in op dag van aankomst. Ik zou 'm als ik jou was een paar dagen vantevoren pas aanvragen, wanneer je redelijk zeker weet dat het doorgaat. En nee hoor, als je 'm laat verlopen zonder gebruik kun je er gewoon weer eentje aanvragen; alleen jammer van die 20 dollar…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Je kunt hem ook gewoon op het vliegveld (on arrival kopen) kost 25 dollar, iets meer dan als je het van te voren regelt
en per internet aanvragen kan nog 1 dag van te voren.

1 like