Anne Beadell track

Wij starten op 5 mei van uit Adelaide naar Coober Pedy onze rit Anne Beadell naar Laverton en terug via de Wiluna Gunbarrel/Old Gunbarrel naar Alice. Wie rijdt deze rit ook rond deze datum?Misschien dat we samen kunnen optrekken?Weet wel wat dit inhoud!

Hallo Leon, ik wil deze volgend jaar gaan doen. Wat zijn je ervaringen? Moet ik nog rekening houden met onverwachte zaken? Ben benieuwd naar je ervaringen!

Het zal er van afhangen of de grader net is geweest of er bijna weer komt. En of er regen verwacht wordt of net gevallen is!

Het was weer een mooie vakantie. Die van 2016 zit al in de pen . Veel leuke ervaringen op gedaan en mensen ontmoet. De eerste en laatste 150km is goed te doen, wordt inderdaad door een grader 2x per jaar onderhouden. Daarna wordt het veel ruwer. Er zijn veel bomen omgewaaid wat tot gevolg heeft dat er veel bypasses zijn. Wat ons 1 maal tot uitgraven heeft geleid. Wil je naar het vliegtuigwrak toe, laat dan de banden spanning zakken naar 1.2 bar. De vele zandduinen doen denken aan de Canning Stock. Wij hebben de route gedaan met een landcruiser met uitschuif keuken van Britz( auto was van matige kwaliteit deze keer, veel reparatie’s onderweg uitgevoerd ,dus neem wat spullen mee ) Je hebt 4 permits nodig en dat is hele klus om die te verkrijgen.In welke periode zijn jullie van plan om te gaan? ik hoop dat je er wat aan hebt.

Hallo Leon,
klinkt inderdaad als een prachtige rit met enkele speciale uitdagingen. En Tallio, ik vond het grappig te lezen als je vraagt: moet ik nog rekening houden met onverwachte zaken. Daar moet je inderdaad rekening mee houden al zou ik niet weten hoe je met iets onverwachts rekening moet houden. Op onze laatste reis, met een hele dikke 4wd van Australische vrienden (6,5 ton) deden we een track waar aan het begin stond ‘beware, 20 creek crossings!’ Toen we op de GPS eindelijk de eerste nederzetting weer zagen, kwamen we een bocht om en was door regen de crossing weggespoeld en uitgehold tegen de tegenoverliggende oever aan. Terug was geen optie. Dan is het een kwestie van het verstand op nul, 4wd, lage gearing, hubs gelocked en veel gas. Die dag hadden we in uren één tegenligger gezien en dan dek je wel eens, waren we maar samen. Ik weet niet hoeveel 4wd ervaring je hebt maar als die niet veel hebt en je kunt je bij iemand aansluiten, doen! De Australiërs vinden het niet erg.
Leon, jouw opmerking over uitgraven deed me weer denken aan de laatste keer dat ons dat gebeurde, met een niet-4wd motorhome, in de buurt van Kalbarri in WA. Het duurde maar 30 uur voordat we weer echte gravel onder de wielen hadden. Niemand kwam langs, niemand beantwoordde mijn oproep op een van de dik 40 kanalen op de CB radio.
En wellicht komt Talio zelf met de vraag, maar kun je iets specifieker zijn als het gaat om ‘neem wat spullen mee’. En Tallio, weet je al waarmee je gaat rijden?

Hoi Willem,
We hebben wat ervaring. Bv GBR( dat is een snelweg geworden),de old telegraaf, gunbarrel/old gunbarrel,Holland track,old ghan enz. als klapper de Canning Stockin 2013. wij rijden alleen of bij de CCR samen met vrienden uit OZ.De CCR hebben we in 15 dg gedaan en 2 auto´s en 1 motor gezien en2 vouwen die de hele route hebben gelopen,dan ben je pas echt alleen. Ik gebruik een zender die 10watt doet.Maar dat is ook maar voor zo´n 80km. Voor 2016 willen wij het noorden vn west australie

Hallo Leon,

aan jullie ervaring twijfel ik niet, het ging me er meer om of Tallio ook goed beseft waar hij aan begint.
Dan jullie nieuwe reis. Het noorden van West-Australië, de Kimberleys, man, wat een mooie bestemming. Heb je het Mitchell Plateau en Kalumburu ook gepland? Als je dat wilt kan ik je in contact brengen met onze Australische vrienden die er inmiddels jaren hebben doorgebracht met hun Oka, de 4wd waarmee wij onze laatste reis van 6 maanden hebben gemaakt. Ze, en Peter in het bijzonder, hebben vast hele goede tips. Hier een voorproefje: http://www.byles.net/www.oka4wd.com/members-vehicles-public/569-oka196-xt-motorhome. Jammer dat veel van de filmpjes niet meer werken maar aan de kaart zie jij wel wat ze hebben gedaan. Op dit moment zijn ze bezig aan hun derde halfjaar Europa in onze 4wd Iveco motorhome. Binnenkort zijn ze terug na Scandinavië, Estaland, Letland, Litouwen, Polen etc. Volgens mij kan het nooit kwaad om contact met ze te hebben.
Groet,

Willem

Hoi Willem,
Voor tips zijn wij natuurlijk in. Starten in April maken eerst een stop-over van een paar dagen in Taiwan. Dan door naar Perth. Door naar boven via Gascoyne Junction binnendoor naar Tom Price . Het Karijine NP. Verder naar Millstream . Door naar Broome , Verder naar boven Cape Leveque. Terug de GRR op en dan evt naar het Mitchell Plateau ( ook gedaan n 2001+2004) dan verder naar het oosten via de savanna way,natuurlijk naar Lawn Hill en Gregory Downs . We eindigen in mei in Brisbane . Dus het is een leuk tripje .
Het gebied bij Gascoyne en cape leveque is nieuw voor ons.
We horen wel als je leuke adviezen hebt.

Hallo Leon,

hierbij een reactie van mijn Australische vriend:
Cape Leveque is the tip of the Dampier Peninsula. James Price Point and beyond on the west coast is great country. There are other great spots too, but many are controlled by various aboriginal communities many of whom now have a taste for the tourist dollar. Have not been up there recently.
Gascoyne reminds me of the Kennedy Ranges nearby. It is possible to drive over the top. They should speak to National Parks first. Photobucket | The safer way to store your photos
Dus eerst eens bij national parks vragen voor welke tracks je eventueel permits moet hebben ivm met de Aboriginals.
Deze site ken je waarschijnlijk al, Cape Leveque and Kooljaman (Broome, WA, Kimberley) zo niet dan is hij erg informatief. Heel aantal ervaringen onderaan de pagina. Wordt vast (weer) een prachtige reis.

Hartelijk dank Willem,
Voor zover we het konden nakijken hebben we voor de Kennedy ranges geen permits nodig. Bedankt voor de foto’s. Prachtig. De site van de Duitse dame kennen we. Dat de dollars in het noorden graag gezien worden dat kennen we. De Ferry in cape York is ook zo voorbeeld 50meter voor 88 dollar. We hebben een 4wd maar dit keer geen Landcruiser. Maar het al allemaal wel lukken.