Omdat ikzelf in vaste dienst ben van het hotel en hier samen met mijn man werk heb ik op het moment een verblijfsvergunning voor een jaar (we zijn getrouwd en over 2 jaar hoop ik er de turkse nationaliteit bij te krijgen)
Werkvergunning heb ik vorig jaar September gekregen voor een jaartje…
Voor degene die hier seizoenswerk komen doen… wordt geen werkvergunning geregeld en die vliegen om de 3 maanden terug naar huis voor hun visa…
Vliegtickets worden gewoon terug betaald…
Je werktijden hangen af van je functie…
Gaat je voorkeur uit naar Receptie: Dan maak je gewoon 8 uurtjes per dag hooguit een keer 9… Je staat dan echt heel de dag achter de balie.
Gaan je interesses uit naar Guest Relations dan start je rond een uur of 9… en werk je tot s avonds ongeveer 9 of 10 met een lange middagpauze… Je maakt dan oa guest contact… telt de enquetes. hebt duty bij het restaurant enz.
Gaat je voorkeur uit naar Animatie dan begin je s ochtends om half 10 tot in the afternoon at 17:00. Dan s avonds weer van 20:00 tot 24:00…
Het zijn lange dagen… Maar het werk is super! Je doet oa mee in avondshows en dansshows (die spectaculair zijn) en overdag werk je in de mini club of sports.
Het zijn allemaal erg leuke en interessante jobs voor een seizoen!
Je hebt hier toch altijd wel een beetje je vakantiegevoel!!
Verder is alles goed geregeld… als guest relations en animatie eet je gewoon 3x per dag in het hoofdrestaurant (eten is van zeer goede qualiteit)
Je verblijft in een van onze personeel kamers in het hotel. ook deze zijn in orde.
Het salaris… daar kan ik niet veel over kwijt daar gaat de general manager over… De salarissen liggen uiteraard heel anders dan in Nederland. Maar ben jij een leuke meid die van de zomer niks te doen heeft en lol en ervaring op wilt doen… dan is het super!
Voor seizoenswerk zou ik gewoon je eigen verzekering in Nederland houden!
Woon je in turkije… dan zou ik zelf een goede verzekering afsluiten… zodat je naar bijvoorbeeld goede ziekenhuizen kan gaan in geval van…
en niet zo eentje van de staat… die zijn in heel andere condities…
Wat als de gendarme een konrole houd en een nederlander achter de balie zie staan of als gast-relatie ziet werken zonder verblijfsvergunning?
Jullie riskeren een grote boete en desbetreffende persoon wordt het land uigezet.