Andaman eilanden 2012

Ik ga in december 2012 voor de derde keer naar India. Na het noorden, midden en zuiden wil ik naar het oosten [orissa] en naar de Andaman eilanden. Ik start in Mumbai en wil eerst naar Bhubaneswar vliegen en na een weekje, ook per vliegtuig, naar Port Blair op de Andaman eilanden.

Is iemand daar wel eens geweest en hoe lang moet ik daar voor uittrekken?
Is het werkelijk zo mooi en wat moet ik beslist doen?

Schijnt inderdaad heel gaaf te zijn, ik zou je adviseren om dit bericht op het Thailand forum te plaatsen, omdat het één van de meest gemaakte trips is vanaf Thailand/Phuket.

Vanaf Thailand kun je wel naar de Similan eilanden in de Andaman zee, maar naar de Andaman eilanden zelf (Port Blair) kun je alleen vanaf Calcutta of Chennai vliegen. Ik ben er zelf (nog) niet geweest, maar ook aan het kijken voor later dit jaar. Alle tips zijn dus ook voor mij zeer welkom…

Ik kan je dit forum aanraden voor veel tips: India Travel Forum | IndiaMike.com

1 like

Ik heb net tickets gekocht van Mumbai naar P.Blair via Chennai vv. We blijven een dag of 10 op Andaman en gaan dan nog een paar dagen naar Goa. Ik betaalde in totaal Euro 260 pp. Airindia en Jetair. De overstaptijd is slechts 1 uur 20 min in Chennai. Ik hoop maar dat het voldoende is.

ndaman zee, maar naar de Andaman eilanden zelf (Port Blair) kun je alleen vanaf Calcutta of Hallo,
Ikzelf ben in 2010 oa naar de andaman eilanden geweest.
inderdaad via Chennai naar Port Blair en vandaar met de boot naar De eilanden.
Je kunt kiezen uit 2 boten de luxe en natuurlijk de “standaard boot” omdat de standaard boot uitverkocht was koos ik voor de luxe. achteraf was ik wel blij want standaard is een echt vrachtschip waar je voor vele uren onder in het ruim verdwijnt.
en de luxe is echt luxe (je moet niet voor 1e klas te betalen, alle plaatsen zijn naderhand gezien hetzelfde)
verder zijn de andamaneilande zoiets als de rest van platteland india,
enkele grotere overnachtingsplaatsen, maar het overgrote deel hutjes.
er zijn beperkt duikmogelijkheden, en het strand is zo goed als leeg.
eigenlijk is het meer iets als je voor de rust gaat en even de drukte van India achter je wilt laten.
ik zou niet meer als enkele dagen uittrekken voor de Andaman, dan heb je het wel gezien…
veel plezier, en mocht je meer informatie willen en of foto s mail me gerust.
Mvg Jos

weer wat geleerd! Dat wist ik helemaal niet! hehe

Moet je nog altijd een toelating hebben om naar de Andaman eilanden te gaan, of kan iedereen er niet zo naar toe?
Zoja via waar hebben jullie die geregeld? Mag je met single entry visum naar de Andaman eilanden?

Voor zover ik weet kan je een visit permit krijgen bij aankomst op het vliegveld. Hiervoor heb je enkele pasfoto’s en kopijen van je paspoort nodig. Ik heb geen idee hoeveel zo’n permit kost.

Andaman hoort tot India, dus zal een vlucht Kolkatta/Chennai-Port Blair als Domestic beschouwd worden, en blijf je binnen India. Een Single-entry visum volstaat dan, denk ik.

De Indiase ambassade zal je hierover waarschijnlijk wel een correct antwoord kunnen geven.

Ik ga begin december 2012 voor 10 dagen naar de Andaman Eilanden. Zijn er mensen die daar geweest zijn en tips voor mij hebben? Lokaties en must sees?
Moet ik van te voren hotels boeken of kan ik er op de bonne fooi heengaan. Ik ben voor de kerstperiode weer weg (15 dec).

Mol,

Ik begrijp niet zo goed waarom je een nieuwe topic opent, terwijl je een tijdje geleden deze topic al had geopend over hetzelfde onderwerp.

Je kunt rustig hier verder gaan met je vragen, want het gaat allemaal over de Andaman eilanden.

Bovendien is het ook handig voor alle andere reizigers dat de info overzichtelijk bij elkaar staat. En ook netjes tegenover de mensen die de moeite nemen om op je vragen in te gaan.

1 like