Andaman eilanden

Hallo allemaal,

Wie is er wel eens naar de Andaman eilanden :vak02:geweest?
Hoe duur is een vliegticket? en wie heeft er goede tips? do’s and dont’s?

Alvast bedankt!!

Ik zie toevallig je vraag over de Andamaneilanden. Ben daar in nov.2007 geweest. Zeer relaxed, vloog van Delhi op Port Blair en toen met de boot naar Havelock. Hier moet je een "verblijfsvergunning"voor 30 dgn kopen.
Ticket Delhi-Port Blair was in Ned. op internet 450,- euro, daar ter plekke
550,- betaald. Overtocht boot goedkoop. Mooie stranden, wat snorkelen en 's avonds zijn er wel wat strandfeesten. Je schijnt ook eilandhoppen te kunnen, ik had maar een week, dus daar geen ervaring mee.
Als je gaat of gegaan bent, hoop dat je een leuke tijd hebt.(gehad)
groeten Jos Bakker

kijk op www.cleartrip.com
grjes cornelismaas

Hallo!!

Ook ik wil nog even reageren op dit forum. Er wordt hier gesproken over de ‘verblijfsvergunning’ van 30 dagen voor de eilanden. Die koop je op het eiland zelf, als je er eenmaal aan bent gekomen? En wat is de prijs daar ongeveer van?

Groetjes Tanja

Als je van de boot komt, moet je je aanmelden bij iemand op de kade.(Wijst zich vanzelf) Prijs weet ik niet meer, maar niet veel. Boottocht was 300 roepies

Dankjewel! maar op het vaste land hoef ik van tevoren ook niks te regelen? En hoelang doet de boot erover? en vanaf waar had jij de boot genomen? ( wat een vragen:P, maar is fijn om iemand er over te horen die het al gedaan heeft! )

Groetjes Tanja

Op het vasteland hoef je niets te regelen, ook niet als je op Port Blair aankomt. Na de landing ben ik meteen met een taxi naar de haven gegaan, volgens mij sluit de boottocht aan op de vlucht. Bij de ticketoffice deden ze een beetje moeilijk over of ik vandaag wilde of morgen. Volgens mij om wat extra geld te kunnen vragen, gewoon stug volhouden: vandaag. Er is altijd wel plek. De boottocht P.B.- Havelock duurt ong. 2 uur. Vanuit de “haven” kan je met een tuktuk naar een guesthouse. Ik zat in de Emerald Gekko, bamboe hut met eigen zit-wc en douche, electriciteit en ontbijt voor ca. 12,50. Alles op eiland wordt per fiets, brommer of tuktuk gedaan, Beach nr.7 is mooi en erg rustig.

Bedankt voor je antwoorden!!!:smiley: Ik had namelijk ergens gelezen dat je eerst naar een bureau op het vaste land moet gaan, maar dat is dus niet nodig? :slight_smile:

Nee,tenzij dit verandert is tussen nov. 2007 en nu.