Anapurna circuit en everest base camp

Hoi allemaal!

Ik ga van sept tm nov naar Nepal en wil twee trekkings doen, de anapurna en de everest base camp. Ik heb hier al een aantal topics gevonden met informatie voor de trekkings en deze aangeschreven. Ik schrik alleen van alle prijzen. Ik heb voor de anapurna 50 euro per dag gevonden en via via voor de everest base camp, een tour van 12 dagen voor 1150 dollar. Zijn dit normale prijzen? Of kan ik het beste het gewoon regelen als ik daar ben? De gids die ik over de everest base camp heb gesproken zegt dat we zo snel mogelijk moeten boeken i.v.m. het vliegtuig naar lukla omdat dit zo druk is met het hoogseizoen. Ik vraag me af of dit echt zo is of dat hij graag wil dat ik bij hem betaal :wink: Hebben mensen ervaringen met het daar regelen? En is er dan voldoende tijd om het te regelen? Zo wil ik het het liefst doen maar ik ging toch een beetje twijfelen.

Ik hoor het graag!

Groetjes!

Als je niet heel erg aan je dagen vast zit, kun je alles ook prima in Nepal regelen. Mogelijk dat het vliegtuig een keer vol is, maar het gebeurt nooit dat de vluchten naar lukla dagen achter elkaar uitverkocht zijn, zelfs niet in het hoogseizoen. Dus als je een beetje flexibel bent zou ik me hierover geen zorgen maken.

1 like

Bij “ons” is de 19 daagse Everest 1450 euro. Everest is een dure regio, dragers en sherpa’s vragen er veel meer salaris dan in andere trekking gebieden. Zolang het weer mee werkt zal het wel lukken met de vluchten naar Lukla,zoals greatwall al schreef.

1 like

En is 975 USD een beetje een normale prijs voor de Annapurna Circuit (13 dagen in totaal, start=busreis vanuit Kathmandu en eindigt met een vlucht vanuit Jomsom naar Pokhara)? Ik kreeg dit namelijk doorgemaild van een bureautje waar ik eventueel bij wil boeken:

Price includes: All inclusive trek such as Ground transportation, necessary permits entrance fees, professional guide, porter and their expenses including their insurance and equipments, your accommodation at lodges en route, all food (breakfast, lunch & dinner) with tea/coffee, , flight Jomsom to Pokhara for you and Nepal staff etc.
Price excludes: Beverages, Tips, your insurance, personal/natural expenses, Food in Pokhara.

Dat lijkt me een prima prijs!