Amsterdamdakarchallenge;reisgenoot gezocht

Heb voornemens aan de challenge mee te doen van 5 November aanstaande. Zoek(nou ja, zoek…) daarvoor nog iemand die het leuk lijkt mee te reizen? Dit is een Gambia forum, dus neem aan dat er gemeenschappelijke interesses zijn? Ehmm, als je de site www.amsterdamdakar.com doorleest, kom je erachter dat het de bedoeling is deel te nemen met een zgnmde barrel van max 750 tesamen? Welnu, mijn ‘barrel’ komt achterin mijn vrachtwagen waarmee ik de reis ga maken! Het betreft een Mercedes Benz L608D waar de reis mee volbracht gaat worden…(valt ook te googelen?). De personenauto laat ik achter(volgens de challenge voorwaarden) in Gambia en de MB gaat mee terug. Mogelijkheid ook is terug te vliegen?! In Dakar heb ik een nederlandsche vriend wonen, waar het heerlijk en onbeperkt vertoeven is. Daar is het plan toch wel een maand minimaal te verblijven…alvorens aan de terugreis te beginnen(vliegen of rijden dus?). Mocht er belangstelling zijn, verneem ik dat gaarne? Is in de vrachtwagen evt ook ruimte wellicht voor spulletjes over te brengen nog. Vriendelijke groet, Sebas

Beste Sebas,
Twee vragen,
Waarom ADC? (inschrijfgeld €460,= P.P!!, dus het inschrijfgeld is meer dan de waarde van je auto!!!):mad::mad:
Heb je mijn advies gelezen voor het brengen van auto’s naar Gambia???
Dit advies is te lezen op www.riders.nl
Als je een leuke reis wilt maken en ook nog iets voor het goede doel wilt doen, breng dan in ieder geval een fatsoenlijke auto. (hoeft niet nieuw te zijn!!)
groeten Jack

Hey Jack! Bedankt voor het advies! Ik heb een vriend in Senegal, die ik op ga zoeken dan. Tevens heb ik een mooi autootje staan voor daar hoor? Niets op aan te merken, ik wil de mensen ook daadwerkelijk steunen in zoveel mogelijk opzichten…en ze dus niet met zooi opschepen. Mijn doel is ook middels de ADC veilig daar aan te komen.

hee
ten eerste harstikke vet dat je naar senegal/gambia gaat. en zeker met zo’n bus:chin:
dan terzake…als je met die mercedes gaat met een auto achter in dan vraag ik me af of het nut heeft om met de amsterdamdakarchallenge mee te doen…
ik zie voordelen als je voor het eerst een stuk off road wil rijden in de woestijn maar met die bus met een auto erachter in blijf je denk ik toch op het asfalt of niet? dus dan heb je eigenlijk organisatie niet echt nodig. dat scheelt inschrijf geld en je hoeft geen auto mee te nemen daarheen. scheelt meteen hoop gewicht in de bus en ook qua diesel. papierwerk kun je als je je een beetje inleest prima zelf regelen. je hebt geen extra kosten, geen verplichtingen, geen streefdata (wel zo lekker met die bus…).
enige eventuele nadeel wat ik kan bedenken is dat je geen backup hebt als er ergens wat aan de bus kapot gaat maar aangezien de challenge daar ook weinig mee kan(afslepen) en jij zelf waarschijnlijk er wel aardig wat van weet komt dat wel goed denk ik zo.

Hoi Brend!

Mijn vrachtwagen gaat, naast vervoersmiddel voor de renault, ook dienen als bezemwagen voor deelnemende motorrijders… Het lijkt me gewoon grappig aan dit evenement deel te nemen?? Jack(1e reaktie) had ook ‘bezwaren’ tegen die challenge. Ik vind het prettig om zo’n trip niet seul te maken en heb toevallig zo’n leuk(frans) barreltje staan ook? Het autootje is in goede staat en levert best wel wat op daar. Ik moet er vanaf, hier in Nl kan ik hem net zo goed gelijk naar de dump brengen. De Mercedes zie je heel veel in Afrika en de mensen zullen zich verbazen over de goede conditie van de mijne… Hij zal zich op zijn gemak voelen met al de broertjes en zusjes om zich heen!
Groeten en bedankt evengoed voor jouw advies? Sebas

hee
goede toelichting! ik snap het helemaal. het is natuurlijk ook wel gezellig als je savonds op campings mensen tegenkomt van de groep etc. tsjaa als je toch al de auto hebt scheelt ook! en voor bezemwagen spelen, goed bezig!
ik wil verder de rally ook niet afraden ofzo (toelichting: heb er zelf nooit aan meegedaan dus zou dat ook zeker niet mogen doen) maar wilde gewoon even opties neerleggen. maar met jouw uitleg ernu bij klinkt dit heel goed.

heel veel plezier en hoop dat je leuk iemand kunt vinden om de reis mee te maken. ik zal is kijken of ik niet toevallig vrij heb…helaas school:mad:
groetjes brend

Lijkt me geweldig! Zo’n reis maken door Europa en West Afrika en eindigen in mijn favoriete (vakantie-)land; Gambia.
Jammer dat mijn vakantiedagen reeds ingevuld zijn voor 2011. Anders had ik er serieus over nagedacht.
Succes in ieder geval en goede reis gewenst!

Groetjes,
Erwin

Hoi,

Ik ben ook van plan om met mijn Polo (1998) mee te gaan doen aan de challenge.

Ik snap heel goed de reacties over het inschrijfgeld, je krijgt er namelijk ook heel weinig voor terug. In het kader van veiligheid wordt daarom ook aangeraden om in groepsverband te gaan rijden.

Als je interesse hebt om samen te rijden laat je het me dan weten?

Groetjes,

Lars Buter
3e jaars student Voeding en Dietetiek
Hanze Hogeschool te Groningen

Hoi Lars! Wat tof dat jij ook meegaat…! Ik heb ernstige twijfels gekregen onderhand om deel te nemen aan de challenge. Niet alleen de €480,- inschrijfgeld, maar ook de achter te laten auto en het zoeken/vinden van sponsors. Al met al komt de reis dan veel duurder uit dan een solotrip te ondernemen?!

Dit is de vrachtwagen waarmee ik de reis van plan ben te maken. Ik had zelf gedacht een auto achterin te schuiven en dan van de overige ruimte leefruimte te creeeren. Wat ik ook bizar vind aan de challenge, is dat de €480 inschrijfgeld per persoon is…Lijkt me stug(alleen echte gekken als ik) dat mensen alleen gaan rijden? Dus des te meer personen per voertuig…
Ik heb een renault 19 staan die ik aan het klaarmaken ben. Inmiddels dus niet voor de challenge, maar voor een eigenhandige verkoop aldaar. Heb een kontaktpersoon in Senegal. Die heeft mij laten weten dat deze Renault daar dusdanig veel oplevert(niet in Senegal zelf, maar in een buurland) dat de kosten van de reis middels verkoop grotendeels betaald zijn. Een Volkswagen Polo zou ik kunnen navragen voor jou…? Ik heb ze daar in eerdere vakanties niet zien rijden. Heb je misschien een foto van deze auto? En wat gegevens… Groeten, Sebas

Hoi,

Inderdaad de inschrijfkosten snap ik ook niet helemaal waarom dat nou €480,-moet kosten, helemaal als je kijkt wat je daarvoor terug krijgt.

Ik zou eigenlijk volgend jaar voor de minor international aid and development naar suriname toe, maar dat geld steek ik in deze trip. Ik had daarvoor zo’n €1200,- gereserveerd dus minus de €480,- houdt ik over €720,- en met dit geld moet ik de trip zien te overbruggen, dus dat lukt wel.

Ik ben niet van plan de auto te verkopen, ik heb contact gehad met de organisatie en de teksten onder het kopje ‘faq’ zijn slechts richtlijnen en geen regels.

Als we kijken naar het onderdeel sponsorschap heb ik het geluk dat ik een voedingsgerelateerde richting studeer en kan via school veel voedsel krijgen wat lang houdbaar is. Daarnaast reken ik er toch wel een beetje op dat de studieverenigingen ook wel willen sponsoren.

Toch blijf ik erbij dat net als bij jou het inschrijfgeld een struikelblok blijft, simpelweg omdat je veel geld betaald voor weinig service (wij betalen nota bene de sponsor om reclame voor hun te mogen maken! ik dacht toch dat het andersom was).

Voor mijn voortuigegevens verwijs ik je door naar onderstaande website, hier kun je mijn kenteken invoeren en krijg je direct een overzicht te zien:

kenteken = SB-HV-80

Een reisgenoot is en blijft een pre, al ware het alleen om te kunnen wisselen tijdens het rijden. Daarnaast kan deze ook een deel van de kosten dragen.

Ik ben benieuwd naar je reactie:SOUTHAFRI

Grappige aan de challenge organisatie mijns inziens is dat zij zelf natuurlijk ook middels sponsoring zaken geregeld zien te krijgen. Daardoor slinken de(hun) uitgaven op alle fronten… Als je uitgaat van de challenge, laat jij dan wel of niet jouw Polo achter in Gambia-Senegal tbv het so called goede doel? Meer personen is inderdaad wel delen van kosten, maar deze jongens moeten ook die €480 bijdrage inleveren. Das al een behoorlijk ‘verlies’ aan uitgaven?!
Vandaar dat mijn pijlen gaandeweg van richting zijn veranderd. Ik heb een (nederlandse) vriend in Senegal wonen, die daar heel erg veel weet over het land en waar het fantastisch vertoeven is. Hij zit op 3/4 uur van Dakar vlak aan de kust. Mijn doel was in eerste instantie middels de challenge bij hem terecht te komen. Nu ziet het er steeds meer uit dat ik de onderneming solo aanga. In mijn vrachtwagen kunnen makkelijk 2 mensen zitten…

Nog even…

Stel dat jij er voor open zou staan de rit getweeen aan te gaan, dan is er een mogelijkheid jouw Polo/mijn Renault middels een trekstang aan de vrachtwagen te hangen. op die manier zou je 2 auto’s te koop kunnen aanbieden(toch wel een avontuur lijkt mij?) of in het geval jij jouw auto niet kwijt wil, is er een keuze; de Renault achter de vrachtwagen óf de Renault in de vrachtwagen… Ik weet niet in hoeverre jij je verbonden voelt aan de challenge, wat voor verwachtingen jij hebt van dit hele verhaal? Aan een hoop dingen kunnen mouwen gespeld worden? Nog even over mijn vrachtwagen; qua staat:
-spiksplinternieuwe banden rondom + 2 nagelnieuwe reservebanden.
-motorisch/technisch totaal nagekeken door Mercedes Benz

• alle olien/vloeistoffen/filters/koppeling/drukgroep/etc vervangen
    -nieuwe APK
    -zonnepaneel op het dak icm omvormer en 4 accu’s totaal. Ook 12/220 volt omvormer.
    -voorzien van 2 dieseltanks van 200 liter totaal. Hij rijdt 1:10 en mijn idee is daar nog een tank aan toe te voegen ‘inpandig’ van een kleine 1000 liter. daardoor kan je in 1 keer op de plaats van bestemming komen. De tank vul ik met een alternatieve energievorm; zoiets als zonnebloemolie.(stukken goedkoper en milieuvriendelijk!)