Ik woon nu ongeveer 20 jaar buiten Nederland, mijn geboorteplaats is Amsterdam-Jordaan. Vroeger was het armoedig ,tegenwoordig wonen de yups daar, de elite. Natuurlijk interesseerd ons ook het verlangen om daar te wonen,
tegen werkelijk horror prijzen. Is het de nostalgie=die vindt je overal als je ogen open zijn.
Ja Ajax zit er , ik heb er gewoond en gewerkt maar is er een verschil tussen A,dam en R,dam afgezien van het taalgebrek mi neen ze de 2 stadbewoners zijn mesjogge. :kus::slapen:>>>
Hi Paulana
De grote steden van onze planeet zijn allemaal zo, soms gewelddadig, soms vreedzaam; je moet weten waar je wilt gaan; sommige delen van steden zien de toeristen niet graag afkomen en dan ben je op een verkeerde plaats en op het verkeerde tijd.
Het is overal zo, in alle steden… dus, conclusie: vermijd plaatsen waar je niet welkom bent en er is geen probleem !
(advies van eigen ervaring!)
Groetjes
Sopirla>>>
Nou Sopi, kom niet in Rotterdam als je voor Ajax bent dat is levensgevaarlijk.
Andersom ook zodat je helemaal niet het gevoel hebt dat het over sport gaat
In mijn tijd in het Lucas Ziekenhuis waar ik 35 jaar werkzaam was werden in de jaren 70 de voetballers van Ajax behandeld en hoe. in de ochtend een luxe ontbijtje , midags dito lunchje maar het aardigste was dat ik m’n neefje van toen 8 jaar mee kon nemen voor een zeg maar rustig foto-sessie. Ik zie nog dat koppie met rood haar z,n smoeltje had dezelfde kleur gekregen.
Het is nu een volwassen man van 44 jaar en toch weer iedere keer die voor hem unieke foto,s
Hij had mazzel Rensenbrink kreeg bezoek van zijn idolen : Cruyff -Neeskens -Keyzer -Hulshoff
Heeft met het topic eigenlijk niets te doen (sorry Jurjenb) maar wel leuk om te vertellen.
Amsterdam nu is gevaarlijk geworden vooral in west , de Kruiskade in Rotterdam idem dito, maar als je dat Prinsengracht concert hoord en ziet , en wat voor werk ze daaraan hebben besteed denk ik
kon ik maar heel even daarbij zijn.
Hi Pauli
Amsterdam bezoek ik “by day”, 's avonds na 21.30 ben ik niet meer te bereiken. Ik kom graag in Amsterdam, de laatste keer weet ik nog niet eens waar we naar toe gingen (op vakantie); dit gebeurt alleen als je te veel kruiden gebruikt, hihihihihihi…
Groetjes
Sopirla>>>
Mijn lief reptieltje hoe wee jij dan dat mijn stat mijn stat is??
Hoe weetje in G…naam dat je in Amsterdam was
Kortom lief Sopieke je was zo stoned als een garnaal, maar uiteindelijk toch goe gekomme :kus:lol BTW wat zijn dat voor “kruitjes”
En zo houdt vrijwel iedereen van zijn eigen stad ! Ik ben een geboren en getogen Haarlemmer en heb er altijd gewoond. Tot vorig jaar heb ik altijd gezegd dat ik nooit uit Haarlem weg zou gaan, tenzij ik de kans had om naar Thailand te verhuizen…dat is dus ook gebeurd. Maar als ik terug zou gaan naar Nederland, wordt het zeker weer Haarlem.
Amsterdam vind ik best aardig om uit te gaan of te shoppen, maar zou er voor geen goud willen wonen. Haarlem is toch een stuk dorpser, hoewel het nog best een redelijk grote stad is.
Daarentegen ben ik wel Ajacied in hart en nieren vanaf dag 1 dat ik op de wereld kwam en probeer ik ook hier in Thailand nog elke competitiewedstrijd live te kijken
Haarlem vind ik persoonlijk een mooie stad. We gingen daar vaak heen om te winkelen maar ook gewoon om de sfeer op te snuiven. Dat ging in Amsterdam allang niet meer.