Wat zijn de leukste steden in Amerika? En waar vindt je de goedkoopste slaapplaatsen? Hoe reis je het goedkoopst naar Amerika? En hoe regel je,je visum vanuit België’
Grtz Olivier
Sent from my ALE-L21 using Wereldwijzer mobile app
Wat zijn de leukste steden in Amerika? En waar vindt je de goedkoopste slaapplaatsen? Hoe reis je het goedkoopst naar Amerika? En hoe regel je,je visum vanuit België’
Grtz Olivier
Zo, dat zijn in twee zinnen veel vragen.
De leukste steden, tja dat is voor vele weer anders. De een houd van architectuur de andere van oude steden en burchten en de volgende wil het liefst shoppen.
De goedkoopste plekken vinden hangt af of je hotels wil of met een camper of een tentje mee neemt. Het goedkoopst naar mijn idee is een kleine auto huren en een tentje meenemen en via internet goedkope campings zoeken.
Reizen naar Amerika is een kwestie van tickets zoeken op verschillende websites die dit aanbieden en vervolgens deze websites in de gaten houden voor prijsdalingen. Het scheelt ook op welk vliegveld je land en of vanaf welke vliegveld je vertrekt.
Visum heb je niet nodig. Het enige dat je nodig hebt is een toestemming om te mogen vliegen naar Amerika en dat noemen ze een ESTA.
Lees mijn website eens door, daar staan allerlei tips op met betrekking tot jou vragen en hoe je een route plant en wat het verschil is tussen auto of camper etc etc.
Lees de verslagen door om te zien welk deel van Amerika je wil gaan zien. Je moet nl keuzes maken. En niet heel onbelangrijk is hoeveel tijd heb je er voor.
Dank u en mooie website met zeer veel nuttige info! Thanks grtz Olivier
Hi Olivier
Ik zie deze vraag wat later. Ik woon al meer dan 30 jaar in Amerika en zit in de reiswereld. Dus ik zou veel van je vragen kunnen beantwoorden. Hoeveel tijd heb je? En ja camperen is altijd de goedkoopste manier. Maar onthoud 1 ding, als je een bepaalde tijd hebt, kies dan een bepaald gebied. Amerika is heel erg groot. Dat vergeten veel mensen.
Hy tripsite.
Ik zou inderdaad beginnen met 1 bepaald gebied,ik heb ondertussen alles al eens goed bekeken en er komt heel wat bij kijken. Weet jij soms een website ofzo voor goedkope slaapplaatsen? Want als ik voor 1 maand zou gaan slaap ik liever in een b&b,questhouse.
Mvg Olivier
Air bnb is het beste denk ik. Als je b.v. New York googled voor een overnachting begint het ongeveer bij $ 27 per nacht and up from there.
Leukste steden zij mijns inziens de dorpen en het platte land. Dat is het echte Amerika. Verder houd ik van de steden waar niet iedereen al naar toe gaat.
Goedkoopste slaapplaatsen die handig zijn (je hoeft niet van te voren te boeken want ze hebben meestal wel plaats) zijn motels buiten de dorpen en steden. Veelal vind je op rest stops coupons voor korting. Voordeel is ook dat je altijd een parkeerplaats hebt.
Goedkoopste naar Amerika is vliegen buiten het seizoen en geen directe vlucht. Door goed zoeken vind je af en toe super koopjes (1 maand geleden vloog een kennis voor 350$ naar Atlanta en terug met maar 1 keer overstappen)
Als Belg is een visum meestal niet nodig. Indien je als Belg toch een visum nodig hebt kun je hier de gegevens vinden: