Amed-Lipah - Bayu Cottages

Wie het echte Bali, niet dat Bali zoals vertoond wordt in Sanur en Kuta, wil zien reist eens af naar de noord-oost kust. In plaatsjes zoals Amed, Lipah, etc., etc. vind je de rust in de dorpjes en op de stranden, de echte vriendelijke bevolking, de ongerepte natuur en natuurlijk de prachtigste snorkel en duiklocaties. Abosolute aanrader is hotel “Bayu Cottages” in Amed-Lipah, met prachtige kamers (AC, ruime badkamers met warm / koud stromend water en westers spoeltoilet, balkons of terrassen met prachtig zeezicht), een heerlijk zwembad, goed restaurant en vriendelijk personeel. Het hotel wordt gerunned door een mixed Nederlands / Indonesisch stel, waarvan zij bovendien zij PADI duik-instructrice is. Meer info is te vinden op hun website www.bayucottages.com

1 like

Absoluut mijn favoriete hotel in Bali!
Prachtige ligging, geweldig uitzicht op de baai, ontzettend aardige mensen, ideale grote kamers, absoluut de beste douche/badkamer van heel indonesie, duiken in de directe omgeving, echt heerlijk eten en zeer betaalbaar. Een absolute aanrader. Ik ga er de volgende keer zeker naar terug.
Jacky

Ook wij zijn zeer tevreden over dit hotel zijn nu reeds 4 maal geweest en zullen binnen kort weer gaan. Prima lokatie om te snorkelen direct voor het hotel en de duiksites in de omgeving zijn ook prima. We hebben ook een goed duikbedrijfje gevonden met goede gidsen en zeer betrouwbaar. www.whitesandivers.com

Hallo allen,
Toevallig sprak ons dit hotel op booking.com ook al aan en nu zien we 'm hier ook staan. We hebben een paar vragen, die jullie hopelijk snel kunnen beantwoorden (aangezien we zondag al naar Indonesië vertrekken, joehoe!):

  • zijn dit meer huisjes, of kamers? Met eigen balkon/ terras?
  • ligt het direct aan het strand of is het nog een stuk lopen? Hoe is het strand?
  • hoe is de omgeving? Voldoende restaurantjes en goede uitvalsbasis voor dagtripjes?
  • is 7 nachten voldoende, of juist te lang of te kort?
    Alvast bedankt!

Via Wereldwijzer app

Andere hoteltips in Amed zijn overigens ook welkom, bij voorkeur cottages direct of vlakbij een strand waar gesnorkeld kan worden.

Via Wereldwijzer app

Wat ik mij kan herinneren is dat t wel direct aan zee ligt, maar ver van t dorpje zelf ligt. Nu is t dorpje ook maar klein en voor de rest een lang lint met huisjes, wat hotels, een enkele warung etc. Zeer langgerekt. Bayu lag volgens helemaal aan t eind. Ik zou gewoon even op google kijken.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Ik ben inmiddels al lang en breed weer terug, ijsduikertje. Toch bedankt :wink:
Er was inderdaad niets te doen als je de hele dag regen hebt…jammer.

Via Wereldwijzer app

Ben wel beni hoe de accomodatie was… ben zelf nog onderzoekend waar wij gaan overnachten

Eenvoudig, maar netjes. Hoewel wij wel veel last hadden van mieren. Vanuit onze kamer keken wij uit op de zee, echt geweldig. Ook het personeel is vriendelijk en behulpzaam.

Via Wereldwijzer app