Ik ga binnenkort naar Brazil en wil een Amazonetour maken (Mooie natuur, krokodillen, vogels etc… )Nou lijkt het me in de buurt van Santarem (Altor do Chao) erg mooi, maar zie dat er ook tours zijn in de buurt van Belem. Dat komt in mijn reisplan weer wat beter uit. Waar is het mooier? Of is er geen verschil? En is het mogelijk ter plekke een en ander te boeken of kan dat beter van te voren vanuit Nederland geregeld worden? Alvast bedankt!
Koosvp,
Ik heb 1 1/2 jaar in Belém gewoond.
Je kan van daar uit van uit Icoraci naar een eiland riezen, met mooie zoetwater stranden, de rivieren zijn daar ontzettend breed dus je waant je aan zee, of naar het strand van Salinas of Mosquiero, maar rondom Belém is er echt minder natuur als vanuit Santarem.
Santarem zit je echt in de binnenlanden van Pará. Van daar uit kun je diverse tochten ondernemen.
(Mooie natuur, krokodillen, vogels etc… )
dan kun je ook denken aan de iets meer moeras / water gebieden zoals Tucuruí, geen bekende toeristische bestemming, meer je ziet erwel iets.
Belém is een zeer grote vervuilde stad en eigenlijk helemaal niet op toeristen ingesteld. Dus restaurants en uitgangs gelegenheden zijn er maar een paar en amper hotels. Verder heeft Belém ook geen toeristische trekpleisters, van dat moet je gezien hebben. In de oude haven is met “Estação das Docas” een poging gedaan iets aantrekkelijks voor de toeristen te creeren, met een paar restaurants en live muziek, maar het is nog geen top.
In Belém is er nu in deze periode “Cirio” meen ik mij te herinneren, waarbij er een prosessie van uit de kerk van Nazareth –> door de stad gaat, wat wel indrukwekkend te zien is hoeveel mensen dan op de been zijn. Dit is heel groot opgezet.
Ik zou het zelf daar regelen, je stelt het zelf samen, en je kan de kosten vergelijken, en je kan het aan bovenstaande opmaken ik zou met wat ik nu weet voor Santerem kiezen, en van daaruit een paar leuke tripjes maken. Pará heeft wel leuke muziek en dans “Brega”.
suc6 Aant POA /RS