Amazone trip help !!!!!

Beste mensen

ik zal ons even voorstellen ik ben Roy 28 jaar samen met mijn vriendin Nicole 27 jaar willen wij de “vakantie” van ons leven maken
aangezien wij zeer sportief zijn en dus wel wat aankunnen willen we echt de jungle in
en niet de toeristenvallen zoals op de meeste site’s
in het bos slapen geen punt of een plaatselijk dorpje alles mag en kan zolang er een gids is kunnen wij het aan !!
Al zouden we het leuk vinden de vakantie wel met 5 dagen af te sluiten in een resort.
Maar dit is makkelijk te plannen dat lukt ons wel.
Maar dan nu het volgende we weten niet waar te beginnen afgelopen dagen veel info op gedaan maar overal staan wel weer andere plaatsen / toeristenvallen.
Wie heeft dit ooit eerder gedaan en vind het leuk ons enigszins te begeleiden zodat ook wij zeker het mooie van dit stukje natuur kunnen zien!
we willen ongeveer 20 dagen gaan komt niet op een paar dagen!
Hopelijk kunnen jullie ons helpen kom niet aan met complete vakanties want wij willen net gaan waar de “meeste” niet komen. Alvast bedankt en hopelijk mogen we snel en veel reacties ontvangen

Gr Roy & nicole

Zo iets wou ik nou in 1996 ook. Ik had net een mooie film gezien waar de indianen in het amazonegebied voorkwamen en ik had het idee dat ik dat allemaal wel eens met eigen ogen wilde zien.
In die tijd had je nog niet zo erg internet als nu, maar je had al wel de chatkanalem via IRC. Ik kwam in contact mat allerlei Brailianen, al moet ik zeggen dat die dan in Canada of de US woonden meestal. De een na de ander raadde het me af. Tenzij ik een goede en betrouwbare gids zou kunnen vinden, maar dan nog. De reservaten mag je niet in, zonder toestemming van de FUNAI.

Mijn idee was wel heel romantisch. Uiteindelijk is er iets goed uitgekomen, dat wel, want op die manier leerde ik mijn vrouw kennen :slight_smile: Ik ben alleen nog niet in het Amazonegebied of de Pantanal geweest, want ik heb geen trek in de verplichte excusrsies als krokodillen of piranhas vangen. Ik wil ook niet op een paard zitten.

Als je plan wat minder vergaand is, moet het mogelijk zijn. Het probleem is het vinden van een goede gids. Er was een Belg die dat deed, maar ik ben helaas de naam vergeten, Iemand? Met een cano over de zijriviertjes, dacht ik.

Of slapen in een tent in het oerwoud een uitvoerbaar plan is betwijfel ik een beetje. Maar wie weet.

Het punt is dat er wel heel weinig wegen en zelfs paadjes zijn. Of bevaarbare riviertjes.

Beste m Tilburg

Bedankt voor uw reactie als eerste !
Het is echter niet zo dat we volledig daar echt een een tent willen slapen aangegeven lokale plaatsen mag ook,
Het is alleen meer dat we paar mensen kennen die er geweest zijn met een volledig georganiseerde reis.
En dat was dan dat ze echt massaal een boot op gingen etc
Ik weet dat je ook locale kunt inhuren waardoor je net wat meer ziet dan de geplande reizen dat is meer ons punt.
Echter zei ik er daarom ook bij dat wij door ons sport zeer atletisch zijn meer in de vorm van een beetje uitdaging kunnen we wel aan zeg maar hoeft geen complete wildernis te worden daarom hoopte we op ervaringen van mensen die er geweest zijn.
Waarom!!! Deze kunnen ons waarschijnlijk vertellen welke plaatsen we het beste aan kun doen waar dit soort dingen mogelijk zijn.
Nogmaals bedankt voor u reactie

En hopelijk volgen er meerdere de komende dagen met mooie adviezen waarmee wij ons reis makkelijker kunnen gaan plannen en realiseren tenslotte de beste ervaring is toch van iemand die er geweest is

Groetjes Roy en nicole

Beste Roy

Begrijp me niet verkeerd, Ik zeg niet dat het onmogelijk is de toeristenvallen te ontlopen. Maar makkelijk is het ook niet.

Pas op. Er zijn ongetwijfeld goede gidsen die het beste met je voor hebben, maar helaas is er ook veel kaf onder het koren.

Beste mtilburg

U zegt het zojuist heel mooi dit is ook een beetje mijn angst bedoel ben van een ander afhankelijk eenmaal daar
Daarom dat ik ook nu hier begin met een goede voorbereiding
En hoopte mensen te ontmoeten die soortgelijke trips hebben gedaan naar het amazone gebied op eigen houtje
Daarom zijn alle tips,plaatsen,aandachtpuntjes zo fijn om nu van jullie te horen.
Jammere dat u niet meer weet wie die Belg was was het een backpacker of iemand die gewoon vaker daar heen gaat

Gr Roy en nicole

Op forum vond ik nog dit bericht, misschien proberen waard? http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=112306