Amazone in Bolivia

Wat is de beste plek om naar de Amazone te gaan in Bolivia? Grootste kans op wildlife als doodshoofdaapjes, jaguars en krokodillen.

De beste plek is om naar Rurrenabaque te gaan. Daar heb je de grootste kans om wildlife te zien. Mocht je meer willen weten dan lees ik het wel.

1 like

Hoi! Is daar nog n bepaalde beste periode voor?!:wink:

Hi! Het toeristisch hoogseizoen is in augustus, maar je zou kunnen gaan vanaf mei tot en met oktober (droogte periode).

Ik ben van plan er over 2 weken heen te gaan. Iemand ervaring met de busrit naar Rurrenabaque rond deze periode? En suggesties voor touring agency’s?

Hoi, ik raad je aan om niet met de bus te gaan. Het is een erg gevaarlijke en lange route zeker in deze periode met veel regen. Je kan het beste met het vliegtuig naar Rurrenabaque. TAM en Amazonas zijn maatschappijen die er naartoe vliegen. Er zijn verscheidene tour agencies in Rurrenabaque. Wil je een agency die rekening houdt met verantwoord toerisme dan zou bala tours of mashaquipe een optie kunnen zijn.

In het volgende artikel wordt informatie gegeven of de Boliviaanse Amazone gebied: http://pisatahua.org/bolivian-amazon/