Alternatieven voor versturen ansichtkaarten gezocht

Omdat ik het zat was om telkens maar weer ansichtkaarten te sturen vanaf je reisbestemmingen heb ik afgelopen zomer naar wat digitale alternatieven gezocht. Wat ik een heel leuke site vond was www.groetjesthuis.nl. Daarmee kun je ansichtkaarten versturen vanaf je reisadres en toont-ie ook nog het weer daar.

Kent iemand nog andere sites die hier op lijken?

Ik vind het een grappig idee, maar ik krijg alleen Scheveningen als stad… Als ik een andere stadnaam invul (zowel in als buiten Nederland), dan zoekt ie die wel mooi op dat kaartje op, maar de foto’s incl. teksten blijven ongewijzigd. Wat doe ik verkeerd???

Ik ken verder geen sites waarbij je, gratis, ansichtkaarten kan versturen…
Zou wel leuk zijn als dat kon ja.

Liefs,
Carolina

Persoonlijk vind ik het toch altijd wel leuk om zo’n ouderwetse kaart te ontvangen, om het goede voorbeeld te geven verstuur ik ze zelf dus ook nog altijd. Is toch veel leuker dan zo’n plaatje per email? Al is het maar vanwege de spanning of de kaart eerder in Nederland zal zijn dan jijzelf…

ik geloof dat er best veel van dat soort sites zijn
dan kun je ook gewoon je eigen foto uploaden, en die als ansichtkaart versturen…
nu willen jullie natuurlijk van mij een adres hebben… maar ja, die schiet me zo snel niet te binnen…

al eens gegoogled op “digitale ansichtkaart”??

@Carolina: Ja, je moet volgens mij even geduld hebben voor het beste resultaat :wink:
Het lijkt er op dat hij eerst het kaartje toont en vervolgens de pagina ververst met de nieuwe foto’s (in de statusbalk zie je al wel iets als “bezig met openen van pagina http:www.groetjesthuis.nl/default.aspx” en een groen balkje dat hij bezig is met inladen). Tenminste, bij mij werkt dat zo. Maar misschien heb jij je statusbalk uit staan? Het duurt inderdaad ff voordat hij de foto’s van de nieuwe plaats laat zien ja, dus misschien had je te snel weggeklikt.

@WizardOfOss: Yep, gewone ansichtkaart is idd erg leuk. Maar zelf vond ik het nogal prijzig worden, dus vond ik dit wel een grappig alternatief wat je niet zo voelt in je portemonnee. Vooral als je eens al je vrienden en familie wat van je wilt laten horen op een grappige manier.
P.S. ben ook zeer benieuwd naar nieuwe CD van de Boss!!

@Peterrrr: Nou, geduld was niet het probleem hoor. Heb het nu gevonden! Ik gebruik een alternatieve browser en daar werkte deze pagina niet mee. Met Internet Explorer dus wel. :smiley:

Ik moet bekennen dat ik de foto’s niet echt denderend vind. Zijn meer familiekiekjes. Was leuk geweest als er meer lokale bezienswaardigheden op te vinden zouden zijn. Maar ja… Het idee is in ieder geval leuk!

Zelf vind ik HallmarkGreetz ideaal, maar dat is meer voor mensen die in het buitenland wonen. Erg handig is het, want zo kun je een Nederlandstalige kaart kiezen, wordt ie in één dag verstuurd en is het niet zo heel duur. Ik heb het onlangs voor het eerst uitgeprobeerd en het werkt echt super!

Liefs,
Carolina

Zelf verstuur ik mijn ansichtkaarten via Kaartje2go.nl, dat werkt voor mij prima en het is niet duur. Betalen gaat ook lekker makkelijk.

Je kunt van over de hele wereld je eigen foto uploaden en een kaartje maken. Maar je kunt ook vanuit Nederland kaarten over de hele wereld versturen.

Hier is de link: ansichtkaarten versturen