Als artiest/producer/dj naar Thailand

Beste mensen,

ik heb mij rotgezocht maar kon helaas niets vinden over het volgende.

Ik ben een redelijk bekende dance producer/dj/artiest en geniet een aardig inkomen.
Omdat ik in principe overal op mijn PC, en met een klein beetje apparatuur muziek kan maken lijkt het mij fantastisch om te verhuizen naar een warm land.

Heeft iemand enig idee of ik met een beroep als dance producent zo in Thailand kan gaan wonen?

Ik wil wel gewoon in Thailand belasting betalen en echt een bedrijf in Thailand beginnen, dus niet met dat ingewikkelde tax gedoe.

Graag advies!
Met vriendelijke groet, Wendel

Ja hoor, een bedrijf beginnen kan altijd. je moet dan alleen aan de standaard eisen voldoen, dus 2 mio vermogen, 4 Thais in dienst, en dan krijg je ook een werkvergunning, je mag hier belasting betalen (in plaats van in Nederland, dus daar word je beter van), etc.

Superbedankt voor je snelle reactie!

2 miljoen baht bedoel je?
Dat is 40.000 euro…en dat heb ik niet.

één van de redenen dat ik naar Thailand wil is omdat ik dan eindelijk kan sparen hahaha :wink:

Maar goed, misschien dat ik het in 2 jaar bij elkaar kan sparen als ik mijn best doe, maar ik denk het niet.

Denk je dat er nog een manier is om ondertussen nog muziek te kunnen maken in Thailand zonder die 40.000 euro?

Groetjes W

Hey Wendel,

Ik ben zelf naast mijn IT studie ook bezig met produceren, en daarnaast af en toe bezig met mixen. Ik ga aankomend jaar voor een lange tijd in thailand en buurlanden rondreizen. Het lijkt mij dan leuk om ergens een keer te gaan draaien, op bijv. full moon party of dergelijke.

Welke style produceer je? En wat wil je bereiken met je producties door in thailand te gaan wonen?

Gr. Vito

Hoiu er rekening mee dat om ergens te draaien een werkvergunning nodig is. Zeker voor een dergelijke publieke uiting zou ik het risico niet nemen.

Hallo.

Was het allemaal maar zo makkelijk.
Dan had heel nederland er gezeten.

Om daar een visum te krijgen die langer is dan de 30 dagen moet je een arbeidsverklaring hebben.
Hiervoor moet je een x bedrag hebben.
Heb je dat niet kom je niet in aanmerking.

Dan is het ook nog zo dat je een werkvergunning moet hebben.
En daar zitten een hoop haken en ogen aan.

Ook kan je geen paspoort krijgen.
Daardoor kan je ook geen land kopen en dus geen bezittingen verkrijgen.

Ik zou als ik jou was gewoon hier blijven en hard werken voor je centen.

Groetjes.

Het is idd niet makkelijk om daar aan de bak te komen… Je moet daar ook echt de juiste mensen kennen om uberhaupt ergens binnen te komen. Mijn advies: plan een reis in van een paar maanden, neem je dj set mee en ga de locals ontmoeten. Zodra je daar vrienden maakt heb je al iets meer mogelijkheden. Ga vervolgens terug naar NL en plan je volgende stappen.

Succes en ik hoop voor je dat het je lukt!

Groetjes Iris

Onder section 10 de voorwaarden om in aanmerking te komen om de Thaise nationalieit aan te nemen dus ook het verkrijgen van een paspoort.

http://thailaws.com/law/t_laws/tlaw0173.pdf

Mag ik eerst even vragen van welk jaartal dit betreft??

Vrees dat het een verouderd document is.
Van 1965 tot 2009 is een te groot verschil om aan te mogen nemen dat deze regel en wet geving nog van kracht is.

Sorry

Recent van de website geplukt van dit advocaten kantoor lijkt me hilarisch als deze een vertaling van een Thaisewet artikel publiceerd via hun site welke herzien is of verouderd.

Logisch denken.

Nu is het zo dat ik er het fijne niet van weet.
Maar mijn vriendin is van thai komaf en zowel mijn schoonvader als zijn broer zijn werkzaam in het Thai army.

Mijn schoonvader is Kolonel-generaal in het gewone leger.
Mijn oom heeft de functie generaal bij de immigratie.

Die wist mij te vertellen dat er geen enkele farrang een paspoort kan krijgen. (op de corrupte manier nog wel dan) :evil:

Dus mag toch aannemen dat deze man de wet wel kent…

:dag:

Zoals u leest in het wetsartikel zijn dit de voorwaarden, omdat uw schoonfamilie werkzaam is in het leger is hij nog geen advocaat.
Hij houdt er duidelijk zijn eigen wetten op na, zou niet teveel van hem aannemen.:dag: :wink:.

Die wist mij te vertellen dat er geen enkele farrang een paspoort kan krijgen. (op de corrupte manier nog wel dan) :evil:

Hoe meer mensen die dat willen en hem geloven, des te meer geld er zijn kant op komt. Dus natuurlijk vertelt hij dat.

Fred, ik denk inderdaad dat je er het fijne niet van weet.

Dat was mij ook al duidelijk maar iets te langdraadig om alles te gaan weerleggen, had ik namelijk al gedaan met zijn mix van allerlei feestdagen.

Vertel mij dan maar eens hoe het wel in elkaar zit.
Want dan ga ik direct een paspoort halen…

Groeten

Zie section 10 volgens de Thaise wetgeving.

http://thailaws.com/law/t_laws/tlaw0173.pdf