(origineel bericht op be-more.nl)
Almost saturday!
Hallo Lezers!
Na maanden aftellen is het dan bijna zover, over 3 dagen begint het avontuur richting Afrika! Erg spannend, maar ook erg leuk om naar uit te kijken.
Ik ga in Oeganda vier weken vrijwilligerswerk doen bij project Chedra in Masaka. Daarna zal ik nog een week rondreizen met mijn vader in Oeganda.
Informatie project:
Chedra begon als een zelfhulpgroep om de gevolgen van hiv/aids in verschillende gemeenschappen rondom Masaka te bestrijden. Inmiddels is de organisatie één van de voorvechters in de strijd tegen hiv/aids in deze regio en ondersteunt zij talloze mensen van jong tot oud.
Chedra werkt vanuit Masaka, de thuisbasis van Be More, met de bevolking van verschillende communities rondom de stad. Met programma’s gericht op voorlichting en awareness, onderzoek en thuisbezoeken, ondersteuning van kwetsbare kinderen, psychosociale zorg, testcentra voor hiv/aids en sanitatieprogramma’s werkt de organisatie op uiteenlopende terreinen aan de gezondheid van de lokale bevolking.
Vrijdag zal ik samen met Melanie richting Brussel vertrekken waar we eerst de stad nog een dagje onveilig gaan maken. Zaterdagmiddag vliegen we via Caïro naar Entebbe, waar we zondagnacht aan zullen komen.
Tijdens mijn reis zal ik jullie via deze blog op de hoogte houden.
Het volgende berichtje zal verschijnen vanuit Oeganda!
Liefs,
Renske