Alles zelf regelen of toch bouwstenen boeken?

Ik ben me inmiddels aan het oriënteren over wat we willen zien en doen tijdens onze rondreis door het Noordelijk deel van Zuid Afrika.

Ik kwam terecht op een leuke site met diverse bouwstenen die mij heel erg aanspreken. En de bouwstenen sluiten mooi op elkaar aan. De prijzen zijn hier incl. overnachtingen en excursies. We kunnen natuurlijk een soortgelijke route zelf uitstippelen en alles regelen. Maar ik vroeg me af of dat nou heel veel zal schelen. Iemand enig idee?

Mijn ervaring, en wij reizen met twee kinderen, is dat zelf regelen goedkoper is. In geval van een groepsreis scheelt het 40% aan kosten.
Bouwstenen kun je misschien wel combineren met zelf stukjes regelen. Dan heb je van allebei een beetje.
Maar je kunt het natuurlijk ook gewoon uitrekenen. Tarieven acco opzoeken, vervoer bekijken en excursies uitrekenen.

Veel succes!

Je kan het best zelf, geen probleem, kost wel veel tijd om alles uit te zoekn, maar is leuk. Als je wilt kan ik je ook helpen.

Wij regelen altijd alles zelf, maar hebben al opgemerkt dat er praktisch voor ieder dorp/ stadje heel wat leukere, vaak goedkopere overnachtingsmogelijkheden zijn dan wat in de “bouwstenen” wordt aangeboden. Laatste kunnen eventueel als basis gebruikt worden om de verschillende etappes van een reis vast te leggen, waarbij jullie dan zelf beslissen waar jullie willen slapen en wat jullie willen zien/doen.

Om ontspannen te reizen (en zeker met kinderen) en tijd te vinden om van de bezienswaardigheden te genieten, of al eens een wandeling tussendoor, raad ik aan om zoveel mogelijk minimum 2 nachten op eenzelfde plek te blijven. Anders kom je ergens in de (late) namiddag toe en moet je na het ontbijt al weer naar de volgende bestemming vertrekken.

Groetjes,
Toetske