Alleen..

Hallo allemaal!

Mijn naam is Annoek en ik ben van plan om eind december/begin januari alleen naar Birma te reizen.
Vorig jaar heb ik dit met een vriendin gedaan. Ik ben in die vier weken zo verknocht geraakt aan dit land, dat ik terug wil. Ik ben nog nooit alleen op reis geweest, maar toen ik vorig jaar met die vriendin door het land struinde, wist ik dat ik dat zou kunnen. Nu ik me steeds meer met dit idee bezig ga houden, krijg ik wel wat twijfels. Ik zet ze zoveel mogelijk opzij, zet er positieve kanten tegenover. Ik trek mezelf steeds meer over de streep. Ik hoop dat dit forum me daar nog meer bij gaat helpen!

Groet, Annoek.

Hoi Annoek,
Welkom op wereldwijzer,
Nou wat leuk dat je op vakantie gaat naar Birma.
Birma heeft veel te bieden en is een van de meest fascinerende bestemmingen van Zuidoost-Azië. Er zijn duizenden tempels en pagoden, bedrijvige markten, kleurrijke bergvolkeren, unieke historische monumenten, idyllische stranden en niet te vergeten een hoffelijke en gastvrije bevolking.
Zo kan je in het voormalige Yangon de magnifieke Shwedagon Pagode bezoeken.
In Amarapura vind je het Mahagandayon-klooster wat beslist ook de moeite waard is.
In het typisch birmeens stadje Bago vind je een gigantische liggende Boeddha; 74 meter lang en 21 meter hoog. Ook heeft Bago een prachtig paleis van een vroegere Koning uit de Mon-dynastie. In de omgeving van de liggende Boeddha vindt u één van de grootste markten in houtsnijwerk.
Indien je nog vragen hebt over Birma,dan kan je altijd een berichtje posten in het Azie reiscafe hier op wereldwijzer.
Suc6 nog met je voorbereidingen van je reis naar Birma,Annoek!
Om dit welkomsberichtje af te sluiten nog een mooie foto van een tempel in Yangon.

groet,georgessiam.

1 like