Alleen naar West Canda (oktober 2017)

Zoals de titel al aangeeft overweeg ik om alleen naar (west) Canada te gaan in oktober 2017 voor 2 maanden.
Dit zal de eerste keer zijn dat ik **alleen **op reis ga, maar wil deze mogelijkheid niet voorbij laten gaan. Voorkeur gaat dus ook om ‘ver’ weg te gaan.

De keuze is nu nog tussen Canada (vooral vanwege de natuur) of Nieuw Zeeland/Australië (als eerste keer ideale landen om rond te trekken). De suggesties voor Nieuw Zeeland/Australië vraag ik uiteraard in het daarvoor bestemde topic. Indien reizigers beide landen hebben bezocht, kom ik graag met diegene in contact.

Waarom west canada
Dit gebied staat bekend om de prachtige natuurgebieden (Jasper, Banff, Lake Louise). Verder ook de stad Vancouver. Indien het aan te raden is, zou ook een uitstapje richting Amerika tot de mogelijkheden behoren.

Transport
Gezien de afstanden en mede ook de vrijheid lijkt mij een huurauto het gemakkelijkst. Echter, dit ligt ook aan de kosten en hoe het verder geregeld is met openbaar vervoer (bus, trein). Alleen een camper huren zal qua kosten geen optie zijn.

Overnachtingen
Hostels zullen de makkelijkste manier zijn. Omdat ik vooral alleen zal reizen, zal ik mede in de hostels ook ervaringen en verhalen kunnen delen met andere reizigers. Wie weet een deel samen reizen daardoor.

Budget
€ 3.000 - € 3.500

Wat hoop ik hier te vinden?

  • tips (vliegticket(s), vervoer, overnachtingen etc…)
  • do’s and don’t
  • routes in combinatie met het soort transport
  • wie weet een reisgenoot
  • waar rekening mee te houden

hoi,

als ik met wat natte vingerwerk een kostprijs bereking maak kom ik iets hoger uit dan jouw budget:

hostel 60x30=1800

vlucht 600

autohuur 1800

eten 15x60=900

brandstof 50/week x 9=450

overige kosten 300

totaal 5850

daarnaast zou ik niet in Oktober/November in de Canadese ro
ckies willen zitten, ik ga dan niet uit van prettig weer. Ik heb het eerder half september meegemaakt dat het sneeuwde in Banff.

misschien is NZ met de Stray bus wel leuker als je alleen bent. Je vlieg en bus ticket zijn wat duur, maar de kosten per dag een stuk lager als je geen auto nodig hebt.

Ik hou het nu even hierbij, ik wordt gek van het typen op een tablet.