Hoi!
Medio juni ga ik samen met een vriendin een lang weekend naar Lissabon. Omdat ik de week ervoor al vrij ben denk ik eraan om daarvoor een paar dagen naar Porto te gaan, in mn eentje. Heeft iemand tips voor een fijn hotel met karakter in het centrum/leuke/levendige buurt van Porto? Beetje jong/modern, maar geen hostel oid. (of ben ik nu te kieskeurig?
En verder zijn alle tips voor een ontdekkingstocht door Porto uiteraard welkom
Wij zijn er vorig jaar geweest als onderdeel van onze backpack toer. Porto is echt een mooie stad en de burgermeester is hard bezig om het verval in de stad tegen te gaan. De grote attracties kan je eigenlijk niet missen in Porto. Gewoon rondlopen is vaak al voldoende. De wijnkelders van Porto zijn natuurlijk het meest bekend en een bezoek is zeker de moeite waard. Wij zijn in die van Ferreira geweest.
Een wat minder bekende attractie van Porto is het conservatorium/ Casa di Musica van Porto. Deze is gemaakt door een Nederlander; Ron Koolhaas:
Tip: de grootste brug over de rivier kan je ook onderlangs overheen lopen (we found out the hard way).