alleen naar Londen

Ik heb je tips wel gelezen Cecilia: bedankt daarvoor!
Ik heb “100% Londen” besteld, ik ben benieuwd.

Veel plezier Cyriellie!

1 like

Ik heb een vraagje voor Cecilia.

Mijn dochter en ik verblijven in South Quay volgende mnd. voor 4 nachte/3 dagen. Ik heb gelezen dat ze zo’n Oystercard kunt kopen maar ik zit
te denken om zo’n andere card te kopen (shit… nu weet ik de naam niet meer) dat gaat in zones. Vanaf airport Stanstead willen we met de bus naar South Quay gaan. Wat adviseer je ons, wij hebben geen groot budget. Ook heb ik het idee dat we niet ver van het centrum af zitten. Klopt dit en kunnen we dit te voet of is dit toch te ver ( ik wil geen 30 min lopen, want dan pak ik liever de bus) Kun jij ons enig advies geven?
Ik dank je alvast hartelijk

Anne

Als je je advies aan Cecilia wilt richten, dan kun je haar beter een PB sturen. Ze is de laatste maand wel vaker online geweest, maar dan moet ze ook net hier kijken.

Ik ben zelf al eens in londen geweest, hoewol niet alleen, maar dat was echt geweldig. En inderdaad de metro is vrij duidelijk en ik heb zelf niet één keer problemen meegemaakt dus ik zou me geen zorgen maken. Daarbij spreekt bijna iederen engels in engeland (duhhh ik) tenzij je de verkeerde toerist aanspreekt natuurlijk, dus je kunt altijd de weg vragen! Veel plezier :dag:

Bedankt voor de tips hier. Ik kan alleen nergens terug vinden wat een ideale uitvalsbasis is om London te verkennen. Ik lees overal ‘centrum’, maar ik heb begrepen dat t centrum erg groot is. Heeft iemand tips voor een locatie of low/middenbudget hotel?

Via Wereldwijzer app

Tijdens mijn bliksembezoek aan de Olympische Spelen in 2012 zat ik een nachtje in het Marylebone Inn Hotel, toen 72 pond voor een nacht. Ook wel goedkopere opties gezien, maar dit leek me destijds de beste combinatie van prijs, comfort en locatie.

Maar an sich denk ik dat je haast niet “verkeerd” kan zitten als je ruwweg tussen Hyde Park in het westen en de Tower Bridge in het oosten blijft. En misschien nog wel iets ruimer dan dat. Daar stikt het van de metrohaltes, maar zijn veel bezienswaardigheden ook nog prima beloopbaar.

1 like

Bedankt voor je reactie Wizard! Ik ga eens op zoek in die regio.

Via Wereldwijzer app

Centrum is inderdaad nogal groot, maar met de metro ben je vrij snel waar je zijn wilt.