Alle verslagen updaten.... wit-rood-bruin

(origineel bericht op be-more.nl)

Alle verslagen updaten… wit-rood-bruin

Alweer een week voorbij sinds mijn vorige update. De tijd vliegt hier!
Afgelopen week veel vrije dagen gehad. Dinsdag en vrijdag was een feestdag, dinsdag werd gevierd dat Cebu niet meer bezet wordt door iets of iemand… helemaal kreeg ik het ook niet mee! En waarom we vrijdag vrij waren is me eigenlijk nog steeds een raadsel. Maar ik klaag niet! Want vond het heerlijk om bij te kunnen komen van alles!
Maandag dus wel gewoon moeten werken. Op het project hebben we de drie deense meiden ontmoet die ook een half jaar stage lopen daar. Best veel vrijwilligers nu (6) voor drie klassen! Wat mij betreft net iets TE veel. Maar goed, het project heeft het zo besloten, en de denen schijnen niet veel te mogen werken ivm te veel uren anders. Wel gelijk duidelijke afspraken gemaakt met één van de leidsters van het project, Ann, om duidelijk te hebben wat zij van ons verwachten en wat wij van hun mogen verwachten. Nienke en ik hebben nu allebei onze eigen klas waar we kindjes gaan observeren en hierover een voortgang verslag gaan schrijven die we per maand uitbrengen aan de ouders. Ook mogen we mee op huisbezoeken zodat we de echte Filipijnse cultuur kunnen zien, en kunnen zien waar de kinderen leven. Dus ben heel tevreden! Maandag avond ook gevierd dat we de volgende dag vrij waren met Nienke, Ben en Renske in het café! Heerlijk even ontspannen met een paar cocktails :slight_smile:
Dinsdag hebben we uitgeslapen en daarna langzaam aan op gang gekomen. Samen met Renske zijn we naar de SM Mall geweest, nog weer een ander shoppingcenter hier in de stad. Hier ons zelf wel 4 uur lang vermaakt in de forever 21! Ze hadden uitverkoop, dus was genoeg te shoppen.
Woensdag en donderdag moesten we ook weer werken. Donderdag kwam er een hele groep koreaanse kinderen langs… die een of ander gek programma voor ons bedacht hadden. Eerst allemaal acts… waarvan je al dacht na de eerste is het nu klaar!?! En daarna gingen ze nagels lakken, wat ze allemaal voor geen meter bleken te kunnen, dus hebben ze nagellak les gehad van één van de docenten van het project. En voor de jongens hadden ze nep tatoos bij zich. Daarna kregen alle kinderen nog een cadeautje (dat was het enige echt leuke) en gingen ze weer weg. Heel gek om zoiets mee te maken, want het hele dag programma werd er spontaan voor onderbroken. En de dag werd ook nog wat ingekort omdat we om 2 uur regenvrij kregen. Er zou heftig weer aan komen waardoor besloten was om de kinderen eerder naar huis te sturen. Dat mogen ze in Nederland ook wel eens bedenken! :wink:
Vrijdag dus alweer vrij… (durf het bijna niet te zeggen!) Dus opnieuw uit geslapen en naar Robbinson gelopen, het winkelcentrum wat hier het dichts bij ligt. Verder helemaal niks gedaan! Wat erg lekker was omdat dit de eerste echte bijkom dag was sinds we hier gekomen zijn! 's Avonds weer een nieuw restaurantje uitgeprobeerd. Een pork restaurant, waar het complete varken achter het glas nog werd ontleed.
Gisteren hebben we gezwommen. Het hotel dat achter ons ligt heeft een zwembad op het dak. Hier kun je tegen betaling de hele dag doorbrengen. Vandaar ook mijn titel :wink: Dit was de eerste dag dat we echt hebben liggen zonnen! Dus we waren nog echte bleekscheten bij aankomst. Ondanks dat we ons in hadden gesmeerd waren we toch al vrij snel iets verkleurd! Op zich ook niet zo gek omdat we vanaf 11 tot 17 uur afwisselend op ons ligbed in de zon en in het zwembad hebben gelegen/gezeten. Maar bij thuiskomst zagen we pas echt dat we toch wel redelijk rood waren geworden! Dus nu bezig om regelmatig bodylotion te smeren! Gelukkig waren we vanmorgen al weer een beetje bij gekleurd richting bruin :slight_smile: Dus de eerste stap is gezet om als negertjes terug te komen :slight_smile: :slight_smile:

Vandaag gaan we ook lekker niksen! Beetje onze blogs, foto’s en toch ook maar schoolwerk bijwerken zodat we dat aankomende week niet meer hoeven te doen. Aankomende week een “normale” werkweek, dus dat wordt wel weer even wennen! Zal zo even foto’s toevoegen van ons zwembad dagje!

XX Miek

(origineel bericht op be-more.nl)