All the problems under the sun

(origineel bericht op be-more.nl)

All the problems under the sun

Je wordt er niet vrolijker van als je via Google op reis gaat naar Wentworth. Het eerste artikel dat ik tegenkom gaat over de stijging van het aantal moorden in het district. Het volgende vertelt me over het hoge AIDS-percentage (meer dan 40%). En dan is er ook nog een bericht te vinden over de milieuvervuiling van de petrochemische industrie (Engen en SAPREF). Over het alcoholmisbruik en de drugs en de kale armoede hebben we het dan nog niet eens gehad.

Tussen deze berichten door vind je een artikel over een opvangcentrum, over het mooie weer in Wentworth en over de huizen die er te koop zijn. Er is dus nog een leven in Wentworth. Maar ik begin me wel steeds meer af te vragen hoe dat leven er uit ziet.

Een klein berichtje in een krant vertelt hoe er dit jaar een violence free zone is ingesteld. Een straat die permanent bewaakt wordt, zodat er geen geweldsmisdrijven kunnen plaatsvinden. In de maand van de man (dat schijnt juli te zijn) werd dit mede door de Brothers for Life voor de vrouwen gerealiseerd. Want uiteraard zijn de vrouwen vooral het slachtoffer van het geweld.

Er zijn dus genoeg redenen om niet naar Wentworth te gaan.

Maar dan kom ik toch weer iets bijzonders tegen. Op een foto-site over het gebied. Daar schrijft een zekere Alex dit: Wentworth might be facing all the problems under the sun…but wentworth has the most friendly people and a unique culture!I wouldn’t trade my background for anything!there’s definately hope for wentworth…there will be light at the end of the tunnel!

Er zal licht zijn aan het einde van de tunnel.
Most friendly people, I am looking forward to meet you!

(origineel bericht op be-more.nl)