Alice Springs naar Ayers Rock?

Wij willen vanuit Melbourne vliegen naar Alice Spings en dan een dag of 5 daar verblijven. Met natuurlijk een uitstap naar de Olga’s en Ayers Rock. Is dat te doen? Moeten we een 4wd huren of een gewone auto? Is er tussen Alice Spings en Ayers Rock een hotel of hostel (zijn met een dochter van 7 jaar). Wie heeft er tips?

Hans

Het moet te doen zijn. Er zijn reisorganisaties die het daar doen in 3 dagen. (dan heb je alleen de hoogte punten en veel in de auto zitten) Voor zover ik mij kan herinneren was alles geasfalteerd. Dus met een ‘gewone’ auto kun je overal rijden.

Dat is zeker goed te doen. Met een gewone auto is het een halve dag rijden (450km) naar Yulara, het dorp/resort in het park. De weg naar ayers rock en naar the olgas zijn geasfalteerd.

Je kunt dus van Alice naar Ayers rock rijden, daar de zonsondergang zien. De volgende dag zondsopgang, de wandeling rondom Ayers lopen en als je wilt en kunt eventueel naar de op. Vinden de aborigionals niet leuk.

daarna naar the olgas, zonsondergang en de volgende dag daar wandelen. De laatste dag kun je dan gebruiken voor kings canyon. en weer terug richting Alice. Volgens mij zijn er in de buurt van kings canyon weinig of geen plekken om te overnachten.

succes

jawel hoor, bij het Kings Canyon heb je een hotel en camping.

Kijk anders ook even hier wat je kunt doen en welke accommodatie er is dn hoe je er kunt reizen (auto/ 4WD) Er zijn inderdaad ook organisaties die je rond kunnen rijden…
http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=123720

Veel plezier in ieder geval :cheer:

kan iemand ons vertellen wat de afstand is met de auto van adelaide naar uluru:dag:

Zoals Mart81 hierboven al schreef, ca. 450 km´s. Mooi geasfalteerd.

Sorry niet goed gelezen en kon mijn vorige bericht niet meer wijzigen.
Van Adelaide tot Uluru ca 1480 km.

Adelaide tot Port Augusta ca 310 km .
Port Augusta tot Coober Pedy ca. 530 km.
Coober pedy tot Erlunda Roadhouse 480 km.
Erlunda RH tot Uluru ca 240 km. (de som klopt niet geheel, maar dat zit in de afrondingen der delen).
De weg is geheel geasfalteerd.
Zeker niet in het donker rijden. Op deze weg liggen regelmatig grote dieren (Koeien, etc) te slapen in het donker.

Alvast een goede reis.
Wim

Hi Wim, mijn routeplanner zegt 1580 km, jouw optelling 1560. Maar op zo’n afstand is dat te verwaarlozen met voldoende tankstations.
En Kangaroes, als je gaat rijden van Adelaide naar Uluru kun je in Erldunda overnachten.