Albufeira... ?

Hallo mensen,

Voor ik aan mijn ‘grote reis’ begin, wil ik toch ook graag nog even een zomervakantie meepakken met mijn vrienden. Hierbij zijn we uitgekomen Albufeira. Op zich vrij positieve verhalen over gehoord en ziet er op het eerste gezicht leuk uit.

Nu ik iets verder onderzoek aan het doen ben op Internet lees ik iets over “de stip” (?)(het uitgaangebied) en dat er veel Engelsen komen (niet mijn beste vrienden :wink: ).
Ik drink 's avonds graag een drankje en een paar avonden stappen vind ik ook leuk, maar vermijd verder graag kotsende tieners als in bv. Salou en Lloret de Mar etc. Wat me tevens opviel is dat Albufeira door veel (lees: meer dan ik had verwacht) jongerenreizen wordt aangeboden. Nu weet ik eigenlijk niet meer zo goed wat ik moet verwachten van Albufeira.

Iemand enig idee wat de ‘gemiddelde’ leeftijd ongeveer is van het (uitgaans)publiek in Albufeira? Valt het allemaal wel mee of is het een soort van Lloret de Mar in het klein? :wink:

Bvd,

Valentijn

Hoi Valentijn.

Hier wil ik best wel even op reageren. Je bedoelt de “strip” het uitgaansgebied daar en die zit in de wijk Praia de Oura en dus niet in Albufeira zelf.

Wij logeerden een straatje achter de strip en kwamen er dagelijks, zowel overdag als s,avonds langs en het is inderdaad waar, dat het bijna alleen bevolkt wordt door lallende Engelsen en Ieren. Zelf hebben wij er weinig last van gehad, maar als je dat niet zoekt, niet daar heen gaan.
Gemiddelde leeftijd schat ik daar zo tussen de 16 en 40 jaar.

Albufeira zelf zit van alles door elkaar en is zeer zeker de moeite waard. Heel mooi en gezellig centrum met veel uitgaanmogelijkheden en heel veel restaurants en eettenten voor betaalbare prijzen. Ook de omgeving zeer zeker aan te bevelen. Wij hebben daar in hele fijne vakantie gehad en willen er zeker nog weer eens naar toe.

De meeste accomodatie’s liggen in Praia de Oura, maar met een taxi of het plaatselijk treintje is er voordelig en snel in het centrum van Albufeira te komen. Albufeira is beslist geen “klein Lloret de Mar”.

Ook de omgeving van Albufeira is zeer de moeite waard. Veel te zien aan de Algarve. Mooie natuur ook.

Echt een aanrader!!! :wink:

Hey Roanna,

Dat is fijn om te horen :smiley: Ik was even bang om midden in de Spaanse Costa taferelen terecht te komen :wink:

Het zag er verder inderdaad allemaal mooi uit inderdaad. Ik ga v.d. week boeken en zie het verder wel. Maar ik zal waarschijnlijk wel ver van de strip vandaan blijven :wink: Haha…

Dankjewel :thumbsup:

Nou, daar vind ik persoonlijk niets mis mee, maar als je dat niet zoekt, moet je er beslist niet heen gaan.

Maar zo even over de strip lopen is echt wel een keer aan te raden hoor, alleen al om te zien hoe die lui zich klem zuipen en ff de sfeer proeven, want ergens heeft het ook wel weer wat. Trouwens op de strip zitten ook veel leuke winkeltjes en hele goede restaurantjes, maargoed die zijn er in het centrum ook. Ach, kijk zelf maar even.

Goede keus Valentijn. :wink:

@Valentijn: Oh ja… Graag gedaan hoor. :thumbsup:

Nja, ik vind leuk voor even. En begrijp me niet verkeerd hoor: ik hou echt van uitgaan. Over het algemeen te vaak en te lang :wink: Maar ik vermijd liever dronken Engelsen en ‘puberale Nederlanders’ die rollend in hun eigen kots de straten bezetten :wink: Die ervaring heb ik één keer gehad in Lloret en daar was de lol snel van af :slight_smile:

Maar ik heb verder ook niet zo’n behoefte om te ontbijten bij ‘Broodje Jan’ als ik op vakantie ben zeg maar :wink:

Maar het zal vast wel goed komen allemaal :slight_smile:

Beste mensen,

Ik ben ook op zoek naar een vakantie, weet nou niet waarheen de 1 verteld het oude centrum / en de ander het nieuwe centrum…:frown:
Zie hieronder een reactie van een reisbureau…

Om niet temidden van de engelsen te verblijven raden wij aan niet in het (oude)centrum van Albufeira te verblijven. Net buiten, zoals Bayside resort is prima. Niet een te massaal resort. Echter wel overal alles in de buurt.
Tavira is een plaatsje welke nog niet is ontdekt door het massa-toerisme.

Mij wordt verteld
Bayside Resort-Praia da Galé/ Albuifeira
Bemposta-Alvor
Hotel Porto Nova-Tavira
Balaia Altlantico-Olhos d’Agua

Ik hou een beetje van leven, winkelen, markten,af en toe een barretje ( stappen hoeft niet echt) beetje cultuur, lekker eten, sportactiviteiten…etc…
En geen dronken Engelsen voor ons

Help mij…

http://stijl.wereldwijzer.nl/images/misc/progress.gif