Albanees leren

Hallo iedereen,

Ik weet niet zeker of dit een juiste plek is om dit bericht te plaatsen… Maar ik ben op zoek naar iemand die mij (in Nederland) kan helpen met het leren spreken van de Albanese taal.
Ik ben al een tijdje bezig met een cursus thuis, maar ik weet dat het leren sneller zal gaan als je het regelmatig met iemand kunt oefenen.

Ik vroeg me af of iemand van jullie misschien iemand kennen die mij daarbij zou kunnen helpen.

Bedankt!

Gwendolyn.

Wat leuk dat je Albanees wilt leren? Heeft dit een speciale rede? Ik woon in Tirana en heb op dit moment 3x per week 1,5 uur les, bevalt me goed. Heb jij ondertussen al iemand gevonden?

Mijn vriend is van Albanese afkomst en ik zou het heel fijn vinden als ik gewoon met zijn familie zou kunnen praten als we daar zijn (die spreken alleen Albanees…) Oh zo leuk! Hoe kom je er zo bij om in Albanië te werken? Hoe gaat het met de taal?
Ik heb helaas nog niemand kunnen vinden, dus ik ben nog steeds zelf bezig met oefenen… Zit eraan te denken om misschien een aantal maanden naar Albanië te gaan om het te leren!

Wat leuk!
Ik was een paar jaar geleden door de Balkan aan het backpacken en Albanie beviel mij goed en toen ik mijn werk in Praag niet meer zo leuk vond ben ik gaan zoeken op internet en vond een bedrijf in Tirana. Nu heb ik samen met mijn partner een eigen toeristisch bedrijf, Albania2Go. De taal is lastig, maar met de les gaat het steeds beter, verstaan gaat goed, praten is lastig. Mocht je meer informatie nodig hebben over het Albanees leren hier in Albanie moet je het maar even laten weten.

Hi!

Ik ben van oospronkelijk albanese afkomst uit Kosovo en woon in Nederland al ruim 18 jaar. Wat had je in gedachten qua hulp? Bovendien moet ik wel aangeven dat het kosovaarse albanees enorm verschilt van het albanees uit Albanië. Waar komt je vriend vandaan, kosovo of albanië?

Via Wereldwijzer app

Hi!
Ik zou graag wat grammaticale uitleg willen en mijn spreekvaardigheid oefenen. Het leren van de taal gaat mij in principe het meeste om luisteren en spreken!
Mijn vriend is afkomstig uit Albanië (Berat).
Zit er echt zo’n verschil in de taal?? Bedankt voor je berichtje!