Weet iemand of je nog steeds ong 175 dollar moet betalen bij vertrek uit Peru ? Krijg er geen juiste info over te pakken, de een zegt ong 30 - 60 dollar per persoon, ander zegt dat oude tarief bij vertrek van 175 dollar nog steeds is.
Weet iemand juiste actuele info hierover, wat je op vliegveld moet betalen als je vertrekt ??
De internationale vertrekfee is 31 USD per persoon indien je vertrekt vanuit Lima
Vertrek je vanuit Cusco naar La Paz of Rio Branco dan zijn de kosten 14.30 USD per persoon.
Vanaf 4 Januari zijn trouwens alle kosten inbegrepen in je vliegticket en betaal je niks extras meer. Tenminste als je vanuit Lima of Cusco vliegt
Deze informatie is te vinden op www.lap.com.pe Kijk naar TUUA. Overigens lijkt die US$175 volledig uit de lucht gegrepen. Dat heb ik nog nooit betaald. Of het moet wel een heel oud tarief zijn.
http://people.zeelandnet.nl/vaneijs/
Het is dit jaar het 21ste jaar dat ik minstens één maar meestal 2 x per jaar naar Peru reis en de prijs is nog nooit hoger geweest dan deze nu. Het bedrag was bijna 2 decennia lang 28 USD. 175 $ is inderdaad helemaal uit de lucht gegrepen, vertrouw dus de verdere informatie niet van diegene die je dit wijs gemaakt heeft.
Beste Zomervlinder.
Ik denk dat je in de war bent met de “boete” die vliegmaatschappij LAN de buitenlanders oplegt indien zij een ticket boeken in de klasse ´BASE´.
Voorheen was het voor buitenlanders mogelijk tickets te boeken in deze laagste klasse maar dat mag dus niet meer. Buitenlanders moeten minimum boeken in de klasse BASE PLUS. Doen ze dat niet dan moeten ze aan de balie een boete van USD 175 betalen, inderdaad.
Maar dat heeft dus niks te maken met de extra luchthavenbelasting, welke tarief op dit moment (voor Lima - internationale vluchten), USD 31 is,
zie hier: http://www.lap.com.pe/lap_portal/tuua.html
Groeten,
CuscoPeru.NL
en hoe zit dat met een vlucht vanuit en naar mexico ?(met aeromexico)
moet ik dan ook een tarief van 175 dollar betalen als ik niet de juiste plek heb in het vliegtuig? groetjes kevin.
Nee, die 175 USD is alleen voor Buitenlanders die een Ticket hebben gekocht met een tarief dat alleen geldig is voor peruanen en alleen voor nationale vluchten.
Voor internationale vluchten zijn de tarieven gelijk.
Het is trouwens alleen bij LAN en TACA zo dat zij verschil hebben tussen Peruanen en buitenlanders bij binnenlandse vluchten.