Voor het boeken van binnenlandse vluchten, willen we wat vliegtickets boeken.
Daarover heb ik de volgende vragen:
A. hoe betrouwbaar zijn de vertrek data ?
B. Welke maatschappij is niet aan te raden (wederom ivm betrouwbaarheid)
C. Via internet boeken of lokaal ?
Ik ben vorige maand voor het eerst in Bolivia geweest. Hoewel ik op alle plekken die ik heb bezocht veel bureautjes gezien hebt waar je tickets kan boeken, heb ik mijn tickets online geboekt. Dat was een dag of twee voor vertrek (ik vloog vanuit La Paz naar Uyuni).
Ik heb gevlogen met Amazonas. Ik zat in een vliegtuigje voor 19 passagiers, erg klein dus! Het vliegtuig zat vol. Vertrek was op tijd.
Ik ben andere reizigers tegengekomen die goede ervaringen hadden met TAM.
Ik heb één keer met TAM gevlogen, en dat heb ik ter plekke geboekt (die hebben ook geen online boekinssysteem denk ik). Santa Cruz - Sucre was dat, 2 dagen op voorhand geboekt. We vlogen met een boeing 737 ofzoiets, dus dat was al wat groter dan de vliegtuigjes van Amaszonas.
Heb van andere mensen dan weer goede ervaringen gehoord over BoA. Kan je wel online mee boeken, maar die bieden vaak 4 of 5 tarieven aan, zonder uitleg over de tarieven. Vrij moeilijk om dus te ontdekken welk tarief enkel voor inwoners is, haha.
En ja, hoe betrouwbaar zijn de vertrekdata…als jij 7 maanden op voorhand boekt, zijn die niet erg betrouwbaar hé, maar dat was voor mij met American Airlines bijvoorbeeld net hetzelfde. Boek je 4 dagen op voorhand, dan zal het wél betrouwbaar zijn. Tenzij het weer slecht is, of er protesten zijn ofzo. Maar dan heb je gewoon pech, dat ligt niet aan de maatschappijen…