Waar boek ik een binnenlandse vlucht in Bolivia vooraf?

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en ben jullie al erg dankbaar voor de Bolivia tips die ik hier gelezen heb, waardoor het me nu ook aardig lukt een leuke rondreis samen te stellen. Echter wat me maar niet lukt, ook niet met behulp van dit forum, is om te ontdekken hoe en waar ik het beste binnenlandse vluchten kan boeken?

Ik wil in ieder geval een enkeltje boeken vanuit Sucre OF Santa Cruz terug naar La Paz. Ik kom vanuit Nederland aan in La Paz, begin vanuit daar mijn rondreis, maar vlieg ook weer terug vanaf La Paz dus ik zal tegen het einde van mijn rondreis daar weer terug moeten keren.

Globale planning is nu: La Paz, Copacabana, Uyuni, Tupiza, Potosi, Sucre en daarna afhankelijk van de tijd nog Santa Cruz. En dan dus weer terug naar La Paz.

Wat denken jullie, is het verstandig die binnenlandse vlucht alvast te boeken? Waar kan dat dan? Ik vind niets onder de 300 euro of sowieso niets, dat kan niet kloppen… Of is het beter het daar te doen, maar dan ook de vraag hoe regel ik dat daar dan ter plekke?

Ik durf het niet aan met bussen terug te gaan. Mochten er wegblokkes of pech onderweg zijn… ik heb wel een vliegtuig te halen in La Paz.

Hoor graag jullie tips!! :vak02:

P.S. Ik lees niet zo veel over Santa Cruz. Is dat wel een aanrader of net zo goed over te slaan en langer de tijd nemen in de genoemde plaatsen?

De grootste maatschappij van Bolivia, Aerosur is failliet en verkoopt dus geen tickets meer.
De nu grootste maatschappij is Boa “www.boa.bo” deze verkopen tickets naar alle grote en middelgrote steden in Bolivia voor heel weinig, gemiddeld 50 euro. Koop deze tickets via hun website of via een kantoor in Bolivia, er is meestal wel plaats in de vliegtuigen als je een week van te voren boekt, en de prijs zal nauwelijks stijgen.

Een binnenlandse vlucht in Bolivia voor 300 euro is belachelijk, betaal dat er aub niet voor, lokaal is het veel goedkoper.

Santa Cruz is misschien wel de meest saaie stad van Bolivia, en is totaal niet de moeite om er langer dan een halve dag te verblijven. Je zal een uitstap kunnen maken naar Samaipata , een klein dorp op 2.5 uur vanaf Santa Cruz. Is wel een leuk dorpje voor een dag of 2 om te relaxen, want ook hier is niet zo heel veel te doen, je kunt hier wel de "ruta che " starten naar Sucre. Meer info vind je op internet van deze tour.

1 like

Bedankt! Hier kan ik wat mee! >>>

De missieposten in de buurt van Santa Cruz zijn misschien wel de moeite waard :slight_smile: Ik ben zelf nog nooit in Bolivia geweest, maar wil deze bezoeken wanneer ik daar ben (volgend jaar).

Websites van Boliviaanse luchtvaartmaatschappijen waar je online kunt boeken zijn:

www.boa.bo
www.aerocon.bo

Dan is er nog de militaire luchtvaartmij. TAM (www.tam.bo). Online boeken is hier niet mogelijk. TAM is goedkoop maar heeft geen goede customer service in geval van bijv. een annulering van een vlucht.

wij hebben een vlucht gevonden via amaszonas Sucre LPZ voor 80 US dollar.