Wij plannen in september een reis naar Indonesië en willen met Air Asia vliegen, heeft er iemand ervaring met deze maatschapij?
Naast ons waterproject op Sumba zouden we ook graag Irian Jaya bezoeken, daar rondrijden met een privé taxi…Ergens snorkelen…Kan iemand ons goede tips geven?
Ik heb nog nooit van Europa naar Azie gevlogen met Air Asia, maar wel binnen Azie. Prima maatschappij! Het is echter een echte budget maatschappij, dus voor service als bagage, eten en drinken moet je betalen. Maar zelfs dan zijn ze nog goedkoop
Air Asia vliegt binnen Indonesie alleen naar Sumatra, Java, en Bali. Zie ook hun site. Voor Irian Jaya moet je via Makassar of Manado, voor Sumba kun je het best met Trans Nusa vliegen. Die vertrekken vanuit Denpasar, en misschien ook vanuit Surabaya. Zie voor de zekerheid hun website.
Houd er rekening mee dat je voor Irian Jaya een surat jalan nodig hebt.
Ook wij gaan deze zomer vanaf Parijs, via KL, naar Bali vliegen met Air Asia. De afgelopen 5 jaar hebben we aardig wat vluchten met Air Asia gemaakt binnen Azie en dat was altijd prima. Je moet inderdaad geen luxe verwachten en ook geen gratis eten of drinken. Nu vanaf Parijs er maar bij geboekt want dat is anders wel heel lang zonder natje of droogje:-)
Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn. De allereerste vluchten zijn vanaf 14-2 gestart dus als iemand terugkomt horen we graag hoe het bevallen is.
Ook uit het zonnige zuiden?
Ik wil voor de intercontinentale vluchten hot seats boeken, € 25.- per stoel extra voor meer beenruimte want het is toch wel een hele ruk. Ben benieuwd naar ervaringen.
Ja wij wonen ook in het zuiden. Afgelopen zomer naar Vietnam gevlogen vanaf Frankfurt, scheelde ook enorm qua prijs. Ik heb dus geen hotseats geboekt. We zien wel. We zullen ook zeker niet een lekker schermpje voor de neus hebben om film te kijken dus maar weer eens een goed boek mee voor in het vliegtuig. En meestal ben ik op zo´n heenreis zo afgekacheld van alle drukte tevoren dat ik blij ben dat ik zit. Ik moet overigens zeggen dat wij afgelopen zomer van KL naar Ho Chi Minh vlogen met Air Asia en nog nooit in geen enkel vliegtuig zoveel beenruimte hadden. Maar op deze vlucht vanaf Parijs zullen er zoveel mogelijk stoelen in moeten denk ik.