Afzien naar Syrië?

Is het af te raden om in april naar Syrië te reizen? Was ook van plan om een auto daar te huren en door de land te reizen, en ik heb begrepen dat er in maart verkiezingen zijn en dat er een kans bestaat dat er daarna stabiel en veilig zou kunnen worden.
Iemand advies voor me?

ik zou het niet doen. vandaag waren de belegeringen in Homs weer in het nieuws, afgelopen week verschillende negatieve berichten over het vasthouden van journalisten…

Syrie is een prachtig land, ik ben er twee keer geweest. op dit moment denk ik echter dat je beter even kan wachten tot de rust ECHT is wedergekeerd. vergeet niet dat dingen na de verkiezingen ook kunnen escaleren.

Ik heb begrepen dat alleen Palmyra nog zo’n beetje rustig is, maar ook daar kan ik helemaal niet meer naar toe bellen… de telefoons doen het niet…
Raadpleeg ook www.minbuza.nl…
De reisverzekeringen keren niet uit bij schade en/of medische zaken opgelopen in een gebied dat ontraden wordt door minbuza…

De Nederlandse ambassade in Damascus is dicht, dus ik zou in ieder geval wachten totdat je daar (in geval van nood) weer terecht kunt.

1 like

Dat is echt af te raden, de situatie is momenteel veel en veel te gevaarlijk !

1 like