(origineel bericht op be-more.nl)
Aftellen
De spanning stijgt, het aftellen heeft zijn hoogtepunt bereikt: het punt waarop ik nog maar 1 week verwijderd ben van een van de grootste stappen in mijn leven tot nu toe.
Twaalf weken verblijven op een prachtige plek in een heerlijke huisje, klinkt zo slecht nog niet. Maar ik ben voor het eerst alleen op reis en weg van alles wat gebruikelijk is. Je kan je voorstellen dat dat een heleboel gevoelens bij mij oproept. Blijdschap, verdriet, spanning, enthousiasme, zenuwen, twijfels… Mijn buien wisselen van dag tot dag. Maar ondanks dat ik nu zo zenuwachtig ben, zijn er een aantal dingen waar ik heel zeker over ben.
Ik ben er zeker van dat deze reis mij heel veel goede dingen gaat leren. Ik ben er zeker van dat ik extreem ga genieten van de prachtige omgeving van Bali. En ik ben er zeker van dat ik, na 14 weken, met een heerlijk gevoel thuis zal terugkomen.
Dus misschien moet ik maar gewoon accepteren dat ik zenuwachtig ben. Ik mag best bang zijn. Bovendien: Panic at the thought of doing a thing is a challenge to do it.