Ik ga in de periode februari-juni afstuderen van de HBO-studie Communicatie & Multimedia Design. Nu wil ik dit graag in het buitenland doen en na wat ge-google etc. gaat mijn voorkeur uit naar Costa Rica…
Kan iemand me vertellen in welke plaats ik het beste kan zitten?
Weet iemand bedrijven in Costa Rica waar ik een communicatie en/of multimedia design project uit kan voeren? Kan bijvoorbeeld ook een nieuwe website opzetten voor een bedrijf met het onderzoek dat er omheen hoort. Studie is heel breed!
Hoi Annika!
Ik zou beginnen te kijken in San Jose (de hoofdstad). Costa Rica is een groot land maar de meeste plaatsjes zijn toch nog niet zo heel modern en de meeste bedrijven vestigen zich dan ook in de hoofdstad.
Ik ken ook een aantal mensen buiten San Jose die een eigen bedrijf hebben dus ik kan eens informeren. Ik neem aan dat je Spaans perfect is?
Bedankt voor de snelle reacties! Om eerlijk te zijn kan ik nog totaal geen spaans. Ik ben bezig geweest me te orienteren op verschillende landen waar ik graag naartoe zou willen. Maar zodra ik zeker weet wat ik wil koop ik zeker een cursus in de taal die ik nodig heb. Ik heb nog een klein jaar waarin ik de basis van een taal kan leren (mijn ervaring van de middelbare school is dat ik talen redelijk snel oppik).
Nu ik me goed georienteerd heb gaat mijn voorkeur uit naar Costa Rica (en ook nog steeds een klein deel van mij zegt Bali) alleen wist ik niet of er daar een bedrijfsleven is waar ik een passende stage zou kunnen volgen. Maar als ik jullie reacties lees is dat er zeker! Ik geloof dat ik als de wiedeweerga een cursus spaans moet kopen…
Hola Anika,
Ja Spaans zul je moeten spreken om stage te gaan lopen, je hebt nog de tijd maar resaliseer je dat bv een half jaar les 1 x per week in Nederland je nauwelijks leert spreken. Je zit in een groep van 20 man en mag ieder half uur mogelijk wat zeggen. Grammatika pik je wel een beetje op op die manier maar verder kom je niet. Waarom geen intensieve cursus vooraf in Costa Rica? Om te leren praten. Kijk eens hier www.s-l-t.com/CostaRica.htm
Succes met het vinden van een stage plaats!
Groet, Nanouk
Zelf wil ik volgend jaar februari ook vertrekken voor afstuderen in het buitenland.
Ik volg nu een cursus/minor ‘internationalisering in het Spaanse taalgebied’ bij mij op school (Hogeschool van Amsterdam). Is dat bij jou ook niet mogelijk?
Dit is twee dagen in de week, en je leert er onwijs veel!
Ik ga nu ook verder zoeken waar ik heen ga. Misschien Buenos Aires, Mexico of Costa Rica, laat me weten hoe jou ontwikkelingen gaan!